A legfrissebb brit lapértesülések szerint leállítja az angolszász országokban Value, nálunk (korábban) Gazdaságos néven ismert márkájának forgalmazását a Tesco.
Jelentős lépésre szánta el magát a Tesco: 20 év után kivezeti a piacról a közismert Value (Gazdaságos) márkát - értesült a This is Money gazdasági hírportál. A lépés egyelőre csak Nagy-Britanniát érinti, arról nincs információ, hogy más országok is követnék a példát.
Tesco, Auchan: mi mikor vásárolhatunk tőlük az interneten? - KATTINTS!
Az üzletlánc 1993-ban vezette be az azóta világszerte ismertté vált kék-fehér logós Value márkát, amellyel alacsony árú saját márkás termékeit jelölte. A Value most teljesen eltűnik a polcokról, helyét egy új, modernebb - igaz, kevésbé jellegzetes- márka és dizájn, az Everyday Value (szabad fordításban Mindennapi Gazdaságosság) veszi át. Az új kereskedelmi márka színeiben halvány rózsaszín és a narancs dominál, ezzel - a Tesco szerint- magasabbra pozícionálják a termékeket.
Andy Yaxley, a Tesco élelmiszer-kereskedelmi igazgatója azzal indokolta a lépést, hogy felméréseik szerint a vásárlók már-már zavarban voltak, ha Value terméket kellett betenniük a kosárba. "A Tesco az egyik első olyan lánc volt, amely olcsó, saját márkás termékeket kezdett forgalmazni - a fogyasztói szokások azonban változnak. A vásárlói igényeket figyelve azt tapasztaltuk, hogy az Everyday Value termékcsalád lesz az, amelyet szívesebben választanak majd, olyan termékeket, amelyek finomabbak, egészségesebbek - és jobban is mutatnak" - tette hozzá.
Nélkülözhetetlen a kereskedelmi márka
A felmérések azt mutatják, hogy töretlenül hisznek az üzletláncok a saját márkás termékekben, a
számok pedig őket igazolják. Magyarországon például élelmiszerből, háztartási vegyiáruból is
többet költünk a szakzsargonban kereskedelmi márkásnak nevezett
termékekre, a vevők nem meglepő módon leginkább olcsóságukat kedvelik.
Az üzletláncok épp ezért egyre több ilyen terméket dobnak piacra.
Így spórolhatsz 15 ezer forintot, ha van okostelefonod - KATTINTS!
Az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele a láncok saját márkás termékeiből
nőtt idén az első félévben, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.
Kereskedelmi márkás élelmiszerekkel a boltok mintegy 165 milliárd forint
forgalmat értek el január-júniusban, míg háztartási vegyiáruval és
kozmtikummal több mint 26 milliárd forintot -többek között ezt állapítja
meg a Nielsen piackutató elemzése.
Élelmiszerre a kiskereskedelem vásárlói által idén az első hat hónapban kiadott minden 100 forintból 25 jutott kereskedelmi márkákra, ami 1-gyel több, mint tavalyelőtt. Az eladott áru mennyiségét tekintve a láncok saját márkáinak piacrésze stabilan 34 százalék, mind az idei, mind a tavalyi első hat hónap során.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nálunk is van, ami cikinek számít
Az átlagok mögött jelentősen különböznek az arányok. Például a mélyhűtött termékek teljes hazai, értékben mért bolti eladásából a saját márkák 46 százalékot vittek el, az idei első félév során. Viszont csak 21-et a forró ital kategóriából, amely kávét, teát és kakaót foglal magában - mondta el a felmérés kapcsán Kocsis Eszter, a Nielsen ügyfélkapcsolati menedzsere. Az élelmiszerek között legalacsonyabb a saját márkák aránya, alkoholos italoknál 15, valamint édességeknél, ennek megfelelően ezekben a termékcsoportokban legmagasabb a gyártói márkák mutatója; 85, illetve 81 százalék.
A szakember figyelemre méltónak tartja, hogy néhány kategóriában csökkent a kereskedelmi márkák részaránya mind értékben, mind mennyiségben. Ez a gyártói márkák erősödését jelzi, például ásványvíznél, tejfölnél, ostyaszeletnél és cukorkánál.
Ezzel etetnek minket a boltok: féltve őrzött igazság derült ki több méregdrága, márkás élelmiszerről
Egyre népszerűbbek Magyarországon az áruházláncok sajátmárkás termékei. De mekkora kompromisszumot kell kötnie annak, aki ezekre cserélné le márkás kedvenceit, hogy spóroljon?
Rengeteg magyar kedvenc termékét változtatják meg: ennyit a legendáról, ezt is megtépte az idő szele
Hamarosan kapható lesz kés nélküli svájci bicska is, a cég ezzel reagál az egyre szigorodó nemzetközi szabályozásokra.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- A rendőröknek is hazudott az apa, hogy lánya visszaköltözzön hozzá
- Együttműködésre készül a Széchenyi István Egyedem és a kínai járműóriás NIO
- Peren kívül egyezne meg a Nemzeti Színházzal Horváth Lajos Ottó
- Uniós megegyezés született a befagyasztott orosz pénzek ügyében
- Újabb fejlemény a bőnyi iskolában megkéselt diáklány ügyében
- Az UVSE nyerte a női vízilabda országos bajnokságot