A Budapest Bank tavaly első alkalommal hirdette meg a Business Partner-díjat, mellyel a példaértékű válságkezelő megoldásokat bemutató kis- és középvállalatokat díjazza.
Munkahelymegtartási pályázat, átképzés, új termékek és szolgáltatások bevezetése, intenzívebb marketing - leginkább ezekkel a lépésekkel csökkentették tavaly a válság hatásait a cégek. A Budapest Bank vezetőiből álló zsűri a beérkezett pályázatok közül három céget választott ki, akik széleskörű és újszerű megoldásaikat a pályázati anyag beadását követően egy kisfilm segítségével mutatták be. A bank önálló pénzügyi kultúra-fejlesztő kiadványa, a MOST! magazin online oldalára, a Mostmagazin.hu-ra feltöltött filmek alapján a weboldal látogatóinak szavazatai döntötték el az első három helyezés sorrendjét. Az ünnepélyes díjátadóra február 19-én a Gundel Étteremben került sor.
Az első helyen a veszprémi székhelyű Plasticor Műanyagfeldolgozó Kft. végzett, amely a termékfejlesztés és az energiafelhasználás racionalizálása mellett még a konkurenciával is összefogott egy olyan üzletért, melyre egyedül nem pályázhatott volna. A második díjat a kiskőrösi Agro Line Gépgyártó-, Fejlesztő és Kereskedő Kft. kapta, amely a szakképzett és értékes munkaerő megtartása érdekében csökkentette a munkaidőalapot, s az átmeneti megrendelések hiánya miatt felszabaduló időt karbantartó, állagmegóvó munkákra és weblapfejlesztésre fordította. A harmadik helyezés a debreceni Újhelyi Autó Márkakereskedés és Szerviz Kft. nyerte el, amely célratörően újratárgyalta megállapodását üzleti partnereivel, az elért kompromisszumok hatására 120 millió forintos beruházást sikerült 40 millió forintra leszorítani.
A pályázatokból kiderült, hogy a vállalkozások számos lépést tettek a válság negatív hatásainak minimalizálására. Az új munkatársak felvétele helyett például átképzéssel oldották meg az új feladatok ellátását, a fejlesztésekhez, fenntartáshoz szükséges forrásokat pályázati támogatásokból igyekeztek megszerezni. A költségek csökkentését és a tevékenység racionalizálását gyakran előzte meg belső átvilágítás és piaci felmérés, majd mindezt követte a bérelt ingatlanok olcsóbbra cserélése, a beszállítók versenyeztetése.
A krízis ugyanakkor több esetben előrehozott fejlesztésekre, innovációkra is rábírta a cégeket. A kiesett megrendeléseket sokan új termékek és kiegészítő szolgáltatások bevezetésével kompenzálták, kiterjesztették hirdetési körzetüket a határon túlra, vagy saját telephelybe, raktárba ruháztak be (kihasználva az építő- és építőanyag iparban kialakult alacsony árakat). A nehéz körülmények a piac összes szereplőjét rugalmasságra kényszerítették: a kkv-k beszállítóikkal megállapodtak a rugalmasabb fizetési feltételekben, ugyankor a vevőikkel szemben is hajlottak a hosszabb fizetési határidők, speciális árak kidolgozására. Abban azonban a legtöbb vezető egyetértett, hogy a minőségből nem szabad engedni, a versenyképességet mindenképp meg kell őrizni. Ebben a bank is segítségükre volt: az ügyféllel együttműködve kidolgozták a hitelek meghosszabbítását, átalakítását, a lízingkonstrukciók átütemezését.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Úgy lopják a sajtot Hollandiában, mintha nem lenne holnap
- Kutatás: öt cég okozza a világ műanyagszennyezésének egynegyedét
- Itt a nagy KRESZ-teszt: most kiderül, ki mennyire van képben a szabályokkal
- Csak a szél zavar bele az újabb évszakváltásba
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon