A korábbi években a tavaszi időszakban a természeti károk átlagosan nem haladták meg a 30 ezer forintot, az elmúlt hónapok szélsőséges időjárása során azonban az átlagos kárösszeg már a 90 ezer forintot is meghaladja, ami már inkább a nyári viharokra jellemző tendencia - hangsúlyozza Marosvölgyi Péter, az Aegondirekt.hu szakmai igazgatója.
Az országos szintű felmérések alapján a májusi és júniusi szélsőséges időjárás során keletkezett károk értéke megközelíti a 80 milliárd forintot. A legtöbb kár vihar miatt keletkezett, míg az esetek 10%-ában jégverés okozott problémát.
Az ilyen intenzitású viharok hazánkban viszonylag ritkák voltak ebben az időszakban. A magyarokra még mindig nem jellemző az öngondoskodás, nem gondolunk bele, hogy amit évek alatt építettünk fel, azt pillanatok alatt megsemmisítheti a víz. Egy egész élet munkája veszhet oda, ha összedől a házunk és vele együtt minden bútorunk, értéktárgyunk megsemmisül. Súlyos károk keletkezhetnek a gépkocsinkban is, ha több órán át, esetleg napokon keresztül a vízben áll. Az elektromos részek meghibásodnak, a szövetek szétáznak, illetve a rozsdásodás szép lassan tönkreteszi az autónkat. A viharok után beérkezett autókárok átlagos értéke eléri a 400 ezer forintot. Az elmúlt hónapban tapasztalt ítéletidő pedig egyre gyakoribb.
A jelenlegi helyzet fényében különösen meglepőnek tűnhetnek a biztosítás nélküli otthonokra vonatkozó adatok. Magyarországon a károsultak 40%-ának nincs biztosítva az otthona, pedig ez ma már - köszönhetően az online biztosítási szolgáltatók által teremtett versenynek is - a korábbiaknál jelentősen kedvezőbb áron, egy átlagos lakás esetében már havi 1700-1800 forintért mindenki számára elérhető lenne. Ez az összeg azonban, még mindig csak a töredéke a vihar által okozott anyagi károknak.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen