Decembertől nem különböztethetik meg nemek alapján ügyfeleiket a biztosítók a szerződések megkötésénél az úgynevezett gender irányelv (direktíva) miatt. A társaságoknak így más eszközt kell találniuk a kockázat felmérésére, vagy emelniük kell a biztosítások általános árszintjét. Emiatt a verseny és a kereslet is csökkenhet. Pedig a megtakarítás nélküli lakosság számára különösen fontos, hogy tragédia esetén ne maradjon pénz nélkül az egész család. A leginkább kockázati életbiztosításokat érinti mindez.
Miért különböztetik meg nemek szerint ügyfeleiket a biztosítók?
A várható átlag életkor még jelenleg is 6,5 évvel magasabb a nők esetén. Nem csak a halandóságban tapasztalt eltérés magyarázza a megkülönböztetést, a hölgyek kevesebb autóbalesetet szenvednek, utazás során is ritkábban sérülnek meg, és az egészségügyi kockázataik is alacsonyabbak. A megfigyeléseknek köszönhetően a kockázati biztosítások nagy része olcsóbb a nők számára jelenleg, úgymint az élet-, utas-, baleset- és gépkocsi biztosítások.
Az uniós irányelv szerint elsősorban nem a nemi hovatartozás határozza meg a kockázatokat, hanem olyan egyéb tényezők, melyek esetleg összefüggésben vannak a nemiséggel, de nem százszázalékosan feleltethetőek meg azzal, épp ezért nem használható önmagában a nem kockázati faktornak.
36-os lábbal olcsóbb a biztosítás?
Ha a biztosítók nem találnak ki megfelelő alternatívát a kockázatok könnyű és gyors felmérésére, a biztosítások árazása nagymértékben megváltozhat. A témával foglalkozó tanulmányok figyelmeztetnek, hogy nem egy átlagos árszint alakulhat ki a nemi diszkrimináció eltörlése után. Az árakat azok a kockázatos férfi ügyfelek tornázhatják fel, akik a jelenlegi díjak mellett nem szerződnének. A nagyobb kockázatú ügyfelek megjelenése plusz költséget jelent a biztosítóknak, ami a nők esetében jobban növelheti a biztosítási díjakat, mint a férfiak esetében csökkenti.
Megoldás lehet az egyéni, a jelenleginél sokkal alaposabb ügyfélszűrés. Nagyobb figyelmet szánni a szerződők egyéni állapotára viszont nem olcsó. A plusz orvosi vizsgálatok és papírmunka költségként jelenik meg a biztosítói oldalon, ami ugyancsak az árak emelkedéséhez vezethet. Nagy előnye viszont ennek a megközelítésnek, hogy az egészségesebb életvitelű ügyfelek valóban a kockázataiknak megfelelően olcsóbb biztosításhoz jutnának. Az átlagos árszint viszont ilyenkor is magasabb lenne.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Harmadik út lehet egy nemtől függő változó használata. A közvetett nemi diszkrimináció segíthet, abban hogy valamilyen módon a jelenlegi verseny, árazás és innováció fennmaradjon a piacon. Nehéz találni viszont olyan más adatot, ami az emberek neméhez köthető és hasonlóan jól leírja a kockázat mértékét.
Elképzelések léteznek erre, de az már most látszik, hogy nem lábméret vagy magasság alapján lehet megkülönböztetni az ügyfeleket. A direktíva meglehetősen homályosan fogalmaz, hogy mit lehet és mit nem, valószínűleg lesznek majd kreatív ötletek, de nem látok olyan alternatívát, ami kiválthatná a nemi diszkriminációt - mondta a Pénzcentrum.hu kérdésére Pásztor Gábor, az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. vezető aktuáriusa. Vannak már diszkriminációmentes biztosítások a piacon, melyek díjai a megelőző díjszabás átlaga körül alakulnak. Hasonlóan kis változásra lehet számítani decembertől, amikor minden biztosításra kötelezően kell alkalmazni a direktívát - véli Pásztor.
Kiskapuk
Ha a díjakban nem is, de a szerzési jutalékban tehetnek különbségeket nemenként a biztosítók jövőre is. Az ügynökök díjazásán keresztüli diszkriminációval több kevésbé kockázatos női ügyfél köthet szerződést, míg a férfiak kiszorulhatnak a biztosítók ügyfélköréből- véli Pásztor Gábor. Ez a folyamat károsan érintheti a magyar családokat.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








