Pénzcentrum • 2024. március 8. 12:15
Az Aldi bejelentette, hogy 2028 végéig további 800 üzlettel bővíti amerikai hálózatát, 9 milliárd dolláros beruházással terjeszkedik az északkeleti, középnyugati és délkeleti régiókban, valamint növeli jelenlétét Dél-Kaliforniában és Phoenixben, és új piacokra is lépve, mint Las Vegas. Eközben viszont a Lild sem tétlenkedik az USA-ban, stratégiailag ők is terjeszkednek, igazi nagyágyúkat neveztek ki vezető pozíciókba.
Az Aldi bejelentette, hogy 2028 végéig az Egyesült Államokban további 800 üzlettel bővíti hálózatát. A német élelmiszerlánc ezt a terjeszkedést 9 milliárd dolláros beruházással kívánja megvalósítani, amely az északkeleti, középnyugati és délkeleti régiókra, valamint Dél-Kaliforniára és Phoenixre összpontosít. Az Aldi új piacokra is belép, például Las Vegasba közölte az eu.usatoday.com.
Jason Hart, az Aldi vezérigazgatója szerint a vásárlóik igényeit kielégítve törekednek arra, hogy országszerte több üzletet nyissanak. Az Aldi célja, hogy minőségi termékekkel és kedvező árakkal vonzza és tartsa meg a vásárlókat. A terjeszkedés részeként az Aldi mintegy 400 Winn-Dixie és Harveys Supermarket üzletet vásárolt fel délkeleten. Ezeket az üzleteket fokozatosan alakítják át az Aldi formátumra. Az átalakítás már elkezdődött néhány helyszínen, és várhatóan 2025-re a legtöbb átvett üzlet Aldiként nyit újra.
A hírek arról is szólnak, hogy a lánc az északkeleti és középnyugati régióban tovább erősíti jelenlétét és közel 330 új üzlet megnyitásával terveznek az elkövetkező öt évre. Az új helyszínekkel együtt az Aldinak országszerte közel 3200 üzlete lesz.
Nem meglepő, hogy a Lidl sem tétlenkedik az USA-ban, és a specialtyfood.com írása szerint a Lidl US szintén fejlődés alatt áll, négy iparági veteránt neveztek ki ugyani vezető pozíciókba. Miguel Paradela a beszerzésért felelős alelnökként dolgozik majd Joel Rampoldt vezérigazgató irányítása alatt. Frank Kerr a vállalat első vásárlói vezetője lesz, Tod Seiling pedig a friss termékekért felelős alelnökként csatlakozik hozzájuk. Michael Chao marketingvezetőként fogja elősegíteni a márkaismertség növelését és a vásárlói hűség erősítését. Azt írják, ezek a lépések mindkét diszkont lánc esetében azt mutatják, hogy jelentős beruházásokkal és stratégiai terjeszkedéssel kívánják megerősíteni piaci pozíciójukat az Egyesült Államokban.