Brutál növekedés könyvelt el tavaly a divatipari óriás: meg se érzik az inflációt, mi lehet a titkuk?

Brutál növekedés könyvelt el tavaly a divatipari óriás: meg se érzik az inflációt, mi lehet a titkuk?

Pénzcentrum2025. január 30. 15:01

A H&M-csoport erős pénzügyi eredményekkel zárta a 2024-es évet. A divatlánc nettó árbevétele helyi valutában 1%-kal nőtt, elérve a 234 478 millió svéd koronát - közölte a divatipari cég.

A H&M tavalyi, adózás utáni eredmény 33%-os emelkedést mutatott, amely részvényenként 7,21 svéd koronának felel meg. A cég közleménye szerint az év során a vállalat különös figyelmet fordított a termékfejlesztésre és a fenntarthatóságra.

Főbb pénzügyi mutatók

  • Nettó árbevétel: 234 478 millió svéd korona (+1% helyi valutában)
  • Bruttó nyereség: 125 299 millió svéd korona (+4%)
  • Értékesítési és adminisztratív költségek: 107 915 millió svéd korona (+1% helyi valutában)
  • Üzemi eredmény: 17 306 millió svéd korona (+28%)
  • Adózás utáni eredmény: 11 584 millió svéd korona (+33%)
  • Egy részvényre jutó eredmény: 7,21 svéd korona (+34%)
  • Működési teárbehozatal: 36 745 millió svéd korona (+26%)

A H&M 2024-ben komoly lépéseket tett a fenntarthatóság terén: a vállalat 3. hatókörű üvegházhatású gázkibocsátása 23%-kal csökkent a 2019-es bázisévhez képest. A cég továbbra is nagy hangsúlyt fektet a fenntartható anyaghasználatra és az ellátási lánc optimalizálására. Emellett a vállalat elindította az H&M Ösztönzési Programot (HIP), amely az alkalmazottakat jutalmazza a cég nyereségnövekedése alapján. A programba összesen 236 millió svéd koronát allokáltak az év során.

Nemzetközi terjeszkedés: H&M üzlet nyílik Brazíliában

A H&M csoport tovább terjeszkedik a nemzetközi piacon: 2025 végén megnyitja első áruházát Brazíliában, São Paulóban. Ez része annak a stratégiának, amely a fejlődő piacok meghódítását tűzte ki célul.

Ügyvezető: "Jó úton haladunk"

Daniel Ervér, a H&M vezérigazgatója szerint a cég egy év vezetés után is határozottan halad előre:

Büszkék vagyunk az elért eredményekre, különösen a termékeink fejlesztésére, a vásárlási élményre és a márkánk erősítésére. Az év során sikerült fokoznunk az online értékesítést, javítottunk a termékprezentáción, és inspirálóbb vásárlási élményt biztosítottunk. Habár még sok munka áll előttünk, van egy világos tervünk a hosszútávú növekedéshez.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 456 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 140 517 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

- hangsúlyozta.

A cég kiemelt célja volt a női ruházat fejlesztése, ahol a divattrendekre való gyorsabb reagás és a választék növelése meghozta az eredményt: a teljes árú női ruházat minden csatornán jobban teljesített az év során.

Kilátások 2025-re

A H&M célja a jövőben további innovációk bevezetése, a fenntarthatósági célok további teljesítése, valamint az online és fizikai értékesítési csatornák fejlesztése. Az idei eredmények alapján a cég optimistán tekint a jövőbe, és további növekedésre számít.

Címkék:
vásárlás, magyarország, németország, h&m, bevétel, növekedés, magyarok, eladás, ruhák, ruhaipar, divatipar,