Óriási bajban van a magyarok kedvenc olcsóboltja: bezuhantak az eladások, mi lesz így?

Pénzcentrum2025. január 23. 14:14

Az Associated British Foods (ABF) csütörtökön közzétett jelentésében lefelé módosította a Primark ruházati üzletágának éves értékesítési előrejelzését, miután a karácsonyi negyedévben csalódást keltő eredményeket ért el a fő brit és ír piacon. A vállalat most "alacsony egyszámjegyű" forgalomnövekedést vár 2025-re a Primark számára, szemben a korábbi "közepes egyszámjegyű" növekedési prognózissal.

Az ABF közlése szerint a Primark teljes forgalma 2%-kal nőtt a január 4-ig tartó 16 hétben, ami a pénzügyi év első negyedévét jelenti. Ezt a növekedést elsősorban az új üzletnyitások eredményezték. Azonban a hasonló árbevételhez viszonyítva 1,9%-os csökkenés mutatkozott, ami főként az Egyesült Királyságban és Írországban tapasztalt 6,0%-os visszaesésnek tudható be. Ez a két piac adja a Primark értékesítésének mintegy 45%-át. A vállalat részvényei a hírek hatására 2%-os mínuszban nyitottak, de később mérsékelték a veszteségeket, és 1933 penny körül stabilizálódtak.

Az ABF szerint az Egyesült Királyságban és Írországban a karácsonyi kereskedelem kulcsfontosságú heteiben tapasztalt növekedést több mint ellensúlyozta a gyengébb őszi teljesítmény. A cég ezt a kihívásokkal teli kiskereskedelmi környezettel magyarázt - írta meg a Reuters.

"A vásárlói bázisunk egyes elemein belül a kereskedelmi aktivitás gyenge volt az óvatos fogyasztói hangulat és az enyhe őszi időjárás miatt a szezonális vásárlási katalizátor hiánya miatt" - közölte a vállalat.

A Primark teljesítménye összhangban van mással, az alacsonyabb jövedelmű fogyasztókat célzó kiskereskedők tapasztalataival. A JD Sports sportruházati csoport, az Argos általános árucikkekkel foglalkozó üzletág, a Greggs pékséglánc és a Poundland diszkontáruház mind gyenge karácsonyi forgalomról számoltak be. Ezzel szemben a Next és a Marks & Spencer ruházati kiskereskedők kedvező eredményeket értek el, bár a Next kiemelte az üzletek relatív gyengeségét az online értékesítéshez képest.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Fontos megjegyezni, hogy a Primark, versenytársaival ellentétben, nem kínál online kiszállítást, bár rendelkezik click and collect szolgáltatással.

Az AB Foods fenntartotta az élelmiszer-, cukor-, mezőgazdasági és alapanyag üzletágakra vonatkozó előrejelzését. Az első negyedévben az olyan márkákat magában foglaló élelmiszerüzletág bevételei, mint a Twinings tea, a Jordans gabonafélék, a Kingsmill kenyér és az Ovaltine italok, 1%-kal nőttek, míg a cukorértékesítés 2%-kal csökkent.

Címkék:
primark,