Pénzcentrum • 2024. december 11. 21:03
2024 harmadik negyedévében közel ezer vállalkozás választotta a SimplePay Telefonos POS szolgáltatást, amely iránt a nagyvállalatok is egyre erősödő érdeklődést mutatnak. A kártyás fizetés népszerűségének töretlen növekedését jelzi, hogy a hagyományos POS-terminálok száma is több mint 10%-kal emelkedett idén július-szeptemberben a 2023-as harmadik negyedévhez képest. Ráadásul az újonnan bevezetett qvik szolgáltatást is már hetente több ezer vásárló választja.
A SimplePay Telefonos POS-szolgáltatás - vagyis amikor a kereskedő terminálként használja a mobiltelefonját - sikerét mutatja, hogy a harmadik negyedéves forgalom éves szinten megnégyszereződött, és az így bonyolított tranzakciók száma majdnem 6,5-szeresére nőtt egy év alatt 2024 júliusa és szeptembere között az OTP Bank adatai szerint. Ez a bővülés ugyanakkor nem járt a hagyományos POS-terminálok használatának csökkenésével. 2024 harmadik negyedévében éves összehasonlításban 8,5%-kal nőtt a POS-terminálok forgalma és az így végrehajtott tranzakciók száma is több mint 7%-kal emelkedett.
A bővülés mértéke minden elektronikus fizetési módnál kis mértékben elmarad a korábbi évek hasonló időszakában látottaktól. Ennek oka a szakértő szerint elsősorban az, hogy a lakosság a reálbérek növekedése ellenére az inflációs hatások és egyéb makrogazdasági körülmények miatt továbbra is óvatosan költekezik.
"A novemberi Black Friday, a decemberi Mikulás, valamint a karácsonyi és a szilveszteri ünnepek miatt a negyedik negyedévben a harmadikhoz képest nagyobb bővülés várható az elektronikus fizetések forgalmában és a tranzakciók számában is. Összességében az a tapasztalatunk, hogy a készpénzhasználat nem növekszik, és egyre többen, egyre többet és egyre több kereskedőnél használják az elektronikus fizetést” - mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
A kereskedők és a vásárlók egyre könnyebb, gyorsabb és olcsóbb megoldások közül választhatnak és választanak is. A SimplePay Telefonos POS egy magyar fejlesztésű elektronikus fizetési lehetőséget biztosító alkalmazás, amely a kártyaelfogadás és qvik azonnali átutalás előnyeit ötvözi. Lényegében egy okostelefonra telepített szoftveres POS-terminál.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A bank által szeptemberben bevezetett qvik szolgáltatást már a bevezetést követő néhány hónapban heti szinten több ezer vásárló választja. A rendszer lényege, hogy a felhasználó a három lehetséges út (NFC, QR-kód, link) egyikén keresztül belép a saját mobilbanki alkalmazásába, és ott engedélyezi a tranzakciót. Ez a szolgáltatás főleg azoknak a vevőknek jelent gyors, könnyű és a kereskedők számára is kedvező megoldást, akik kártyaadataik megadása helyett más módot keresnek az elektronikus fizetés végrehajtására.