Pénzcentrum • 2024. november 16. 14:33
Folytatja influencer-kampányát a Lidl, amelynek keretein belül a TikTokon népszerű termékek kerülnek a boltok polcaira - szúrta ki a Pénzcentrum. A kínálatba ezúttal a hónapok óta népszerű dubai csoki - pontosabban annak hozzávalói - került(ek) bele.
Hónapok óta lázban tartja a magyarokat (és amúgy az egész világot) a dubai csokoládé - a TikTokon felkapott termék népszerűségét jól jelzi, hogy már sok magyar cukrászda is megpróbálkozott a termék koppintásával, méregdrágán kínálva azt a hazai vásrlókank. A híressé vált csokoládét eredetileg amúgy egy emirátusi startup, a FIX Dessert Chocolatier találta ki még 2021-ben.
Az egyébként kifejezetten drága csokoládét azonban most otthon is elkészíthetjük - az ehhez szükséges alapanyagok november 25-től elérhetők a Lidl magyarországi áruházaiban - vette észre a Pénzcentrum a Lidl akciós kiadványban. A pisztáciakrém 1 199 forint, a Tahini szezámkrém 1 299 forint, a hozzávaló tejcsokoládé 449 forint, a fehér csokoládé 399 forint, míg a Kadayif tészta 999 forintba kerül majdnovember 25-től az akció keretein belül. Íme az akciós kiadvány vonatkozó oldala:
Az elkészítésben egyébként egy Youtube-videó is a segítségünkre van. Mint az a Lidl receptvideójában is látható, nem annyira bonyolult az édesség elkészítése. A dubai csoki receptje csak néhány lépésből áll, gyakorlottabb konyhai rutinnal pikk-pakk össze lehet dobni az utángyártott arab édesség házi verzióját. Íme:
Méregdrágán kínálják a dubai csokit a magyar cukrászdák
Mióta a TikTok felkapta az eredeti dubai csokkoládét, természetesen a hazai vásárlókat is igyekeznek kiszolgálni a kereskedők. A speciális boltokban 2-3 ezer forintért kapható az eredeti dubai csoki, 10 grammos kiszerelésben; de a nagy édességgyártók mellett már a magyar cukrászdák és csokoládé-manufaktúrák is felvették a kínálatba az édességét, így lehet utángyártott verzióra is pályázni.
Csak a példa kedvéért, a TikTokon népszerű dubai csokoládé extra vastag Demeter verziója például 4700 forintba került és komoly várólista volt a legutóbbi limitált darabszámú akcióra; míg a Szervánszky Csokoládé Manufaktúra 3950 forintért árulja saját dubai csokoládé-verzióját, bár a leírás alapján nem egyértelmű, hogy ebben is megtalálható az egyik fő alapanyag, azaz a kunafa.
A nagy gyártók is rámentek a dubai csokoládé trendre
Nemrég a svájci Lindt csokoládégyár új, közel-keleti ihletésű édességével hatalmas érdeklődést váltott ki Németországban. A limitált kiadású dubai csokoládé iránt olyan nagy volt a kereslet, hogy a vásárlók órákig álltak sorban az aacheni üzlet előtt, hogy megkóstolhassák a pisztáciakrémmel és ropogós kunafa-tésztával készült különlegességet.
Az AP hírügynökség beszámolója szerint a Lindt ezzel a lépéssel azt kívánja demonstrálni (szükségük is van rá, mivel igencsak megtépázza a nagymúltú svájci vállalat renoméját az a per, amit csoportosan indítottak a Lindt ellen nemrég az USA-ban), hogy a közel 180 éves svájci vállalat képes lépést tartani a modern trendekkel és innovatív termékekkel bővíteni kínálatát. A ChocoSuisse, a svájci csokoládéipar szövetsége reméli, hogy az új termék segíthet a csokoládé népszerűsítésében az Európán kívüli piacokon is. Roger Wehrli, a szövetség igazgatója szerint
jó dolog, ha egyre több ember kezdi megszeretni a csokoládét és rendszeresen fogyaszt csokoládét - ez bővíti a piacot olyan helyeken, mint Ázsia és a Közel-Kelet.