Pénzcentrum • 2024. november 9. 16:55
Már bekerültek az idei kínálatba a Tescóban az eredeti Szamos recept alapján készült Tesco Finest szaloncukrok. A boltlánc sajátmárkás termékei jóval olcsóbbak, mint a Szamos által forgalmazott termékek. Bár nem teljesen ugyanazokról a szaloncukor kiszerelésekről és ízekről beszélhetünk, a tescós szaloncukrokon ott a Szamos-minőséget igazoló címke. Mutatjuk, mennyiért csaphatnak le az élelmesek idén a prémium édességre!
Ahogy a korábbi években, 2024-ben is árulja Tesco Finest szaloncukorait a Tesco, ezek már online is elérhetők. A csomagoláson jól láthatóan feltüntetik, a termék Szamos receptúra alapján készült. Jelenleg négyféle termék érhető el, mindegyik 300 g kiszerelésű és az áruk 3799 forinttól 4699 forintig terjed. Clubcarddal viszont akár 3499 forintért is lehet venni egy dobozzal, így a kilónkénti ár 11 663 forintra jön ki. Ezek alapján, ha Clubcarddal vásárolunk, a tavalyi áron vehetjük meg a Tesco Finest szaloncukrokat.
Eközben ha ugyanúgy a Tescónál most vennék Szamos szaloncukrot. A 250 g kiszerelésű Szamos csokoládékrémmel töltött marcipán szaloncukor csokoládéval mártva még olcsóbbnak is tűnhet Clubcard áron: 3399 forint, a kilós ára így 13 596 forint. 17 százalékkal drágább ez a terméktípus, amelyben egyféle szaloncukor van. Vannak azonban ennél drágább ízek, illetve válogatások is, melyeknek szintén magasabb az ára. Például éppen a legolcsóbbnak tűnő Szamos töltött marcipán szaloncukor válogatás 2549 forint Clubcarddal, de csak 150 g kiszerelésű, így a kilós ára 16 993 forint. Több mint 30 százalékkal drágább a Tesco Finest terméknél.
Nem csak a Tescóban olcsó a "sajátmárkás Szamos"
Idén is érdemes nyitott szemmel járni karácsony előtt, hiszen egyre gyakoribb, hogy a boltláncok saját márkás termékei között olyan tűnjön fel, mely minőségben megegyezik az ismert, híres márkákkal. Ahogy tavaly, az Aldi idén is árul Szamos szaloncukrot, méghozzá nem csak dobozos, hanem "kimérős", lédig kiszerelésben is, ami a lehető legolcsóbb, minőségi választás. A múlt heti akciós újságban a kimérős szaloncukor kilója 6290 forint volt, mely jelenleg 7990 forint, de biztosan lesz még nagyobb akció idén (és rendes áron is jóval olcsóbb, mint az eredeti Szamos).
A dobozos, Szamos logóval ellátott sajátmárkás szaloncukrok ára pedig a Tescóhoz hasonlóan kedvező:
Tarolnak a sajátmárkás termékek
Idén nyáron a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végzett, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Kutatásunkból kiderült, a több mint 10 ezer válaszadó szerint a sajátmárkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kutatásban résztvevők 52,3%-a gondolta úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége azonos a gyártói márkás termékek minőségével. A megkérdezettek 14,7%-a vélekedik úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége jobb, mint a gyártói márkás termékek minősége. A tipikus vélemény körükben az volt, hogy jobb, de csak kis mértékben jobb. A megkérdezettek 33,0%-a vélelmezetten gyengébb minőségről számolt be a kereskedelemi márkás termékek esetén. A tipikus vélemény körükben is az volt, hogy gyengébb a minőség, de csak kis mértékben. Kíváncsi vagy a kutatás részletes eredményeire? A témáról ebben a cikkben olvashatsz bővebben.
Felmérés: Áldás, vagy átok a hitel?
A hitel, mint pénzügyi termék megítélése 2024-ben sem egyértelmű. Éppen ezért a Pénzcentrum és a Bankmonitor közös kutatásában arra keresi a választ, hogy az „átlagember” hogyan gondolkozik a hitelekkel kapcsolatban. Arra vagyunk kíváncsiak, mit gondol a lakosság arról, hogy valóban lehet a hitel egy értéket teremtő eszköz, amivel gyarapodhatunk, vagy a társadalmi megítélés szerint inkább negatív vonatkozásai vannak a hitelfelvételnek. Segítsd a munkánkat, és töltsd ki az aláébbi felmérést arról, vajon mi jellemzi a bank és az adós viszonyát Magyarországon.