Váratlan bejelentést tett a Puma: erről mindenki tudjon, aki vett tőlük cipőt

Pénzcentrum2024. november 6. 10:43

A Puma harmadik negyedéves eladásai az árfolyamok negatív hatása miatt a vártnál gyengébben alakultak, annak ellenére, hogy a futó- és focicipők iránti kereslet növekedett. A vállalat megerősítette éves célkitűzéseit, kiemelve az erős rendelési állományt az év hátralévő részére.

A német sportcipőgyártó Puma harmadik negyedéves eladásai szerdán a vártnál gyengébbek voltak, noha 5%-os növekedést értek el a futó- és focicipők iránti kereslet növekedésének köszönhetően, ám az árfolyamok negatív hatása továbbra is sújtja az üzletet. A cég részvényei 2%-ot estek a frankfurti tőzsdén - írja a Reuters.

Az árfolyamhatástól tisztított negyedéves értékesítés 2,31 milliárd euróra (kb. 900 milliárd forintra) nőtt, amely nagyjából az előző évi szinten maradt, de elmaradt az elemzők által várt 2,36 milliárd eurótól (kb. 920 milliárd forint), az LSEG adatai szerint.

A Puma eredményeit a futó- és focicipők iránti kereslet vezette, és a lábbelieladások 9,3%-kal növekedtek a negyedévben. Arne Freundt vezérigazgató közlése szerint a nemrég újra piacra dobott, Forma-1 által inspirált „Speedcat” cipő iránt is erős volt a kereslet. Azonban az EMEA régióban (Európa, Közel-Kelet és Afrika), amely a legnagyobb piacuk, az eladások mindössze 0,8%-kal nőttek ebben az időszakban.

A vállalat megerősítette éves kilátását, amely közepes egyszámjegyű százalékos növekedést vár az árfolyamhatástól tisztított bevételben, valamint 620 és 670 millió euró (kb. 240-260 milliárd forint) közötti alapszintű nyereséget (EBIT), a fennmaradó évre vonatkozó erős rendelési állományra hivatkozva.

Címkék:
vásárlás, cipő, kereslet, eladás, eladások, cipőgyártás, árfolyamok,