Pénzcentrum • 2024. november 5. 16:44
A Ceconomy, a MediaMarkt és a Saturn anyavállalata jelentős nyereségnövekedést ért el az elmúlt pénzügyi évben. A vállalat sikerét elsősorban a kisebb üzletformátumokra való összpontosításnak, a modernizált kiskereskedelmi koncepciónak és az online piactér fejlesztésének tulajdonítja - írja a Retail Detail.
A 2023. szeptember 30-án zárult pénzügyi évben a Ceconomy árbevétele 4,1 százalékkal, 22,4 milliárd euróra (~9 200 milliárd forintra) emelkedett. Ez már a negyedik egymást követő év, amikor a vállalat növekedést tudott felmutatni, bár a növekedés üteme mérsékeltnek mondható.
Ami még fontosabb, hogy a cég immár hét egymást követő negyedévben javította nyereségességét. Karsten Wildberger vezérigazgató optimista a jövőt illetően:
290 és 310 millió euró [~119 milliárd és 127 milliárd forint - a szerk.] közötti nyereségre számítunk, ami a korábbi várakozásaink felső határát jelenti
- nyilatkozta.
A Ceconomy a pozitív eredményeket sikeres modernizációs programjának tulajdonítja. A vállalat már felújította üzleteinek kétharmadát és ambiciózus célt tűzött ki maga elé: 2026 szeptemberére el kívánják érni, hogy az üzletek 90 százaléka megújuljon.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 583 438 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 137 058 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,68% a THM, míg a MagNet Banknál 6,76%; a Raiffeisen Banknál 7,00%, az Erste Banknál szintúgy 7,00%, az OTP Banknál pedig 8,16%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A modernizációs program részeként a cég bezárja a veszteséges üzleteket, míg több Saturn üzletet MediaMarkttá alakít át. Emellett növelik a kisebb méretű Xpress üzletek számát, és shop-in-shop koncepciót dolgoznak ki a Galeria áruházakban.
A fizikai üzletek fejlesztése mellett a Ceconomy az online piactér bővítésére is nagy hangsúlyt fektet, ami további növekedési lehetőséget biztosít a csoport számára. Ez a többcsatornás stratégia úgy tűnik, meghozza gyümölcsét, és hozzájárul a vállalat folyamatos nyereségességéhez.