Pénzcentrum • 2024. október 21. 15:46
Az élelmiszeripari vállalatok az elmúlt években különböző stratégiákat alkalmaztak a költségnövekedés kezelésére, amelyek közül a zsugorítás és a szűkítés váltotta ki a legnagyobb felháborodást a fogyasztók körében. Úgy tűnik azonban, hogy a vállalatok most kezdenek reagálni a panaszokra, és néhányan már lépéseket tesznek a fogyasztói bizalom helyreállítására- írja a CNN.
Az élelmiszeripari cégek az elmúlt években két fő stratégiát alkalmaztak a költségnövekedés kezelésére: a zsugorítást és a szűkítést. A zsugorítás során a termék méretét vagy mennyiségét csökkentik, miközben az ár változatlan marad vagy akár nő. A szűkítés esetében pedig olcsóbb összetevőkkel helyettesítik az eredetieket a költségek csökkentése érdekében.
Ezek a gyakorlatok jelentős felháborodást váltottak ki a fogyasztók körében, akik a közösségi médiában adtak hangot elégedetlenségüknek. A vállalatok sokáig figyelmen kívül hagyták ezeket a panaszokat, vagy óvatosan megfogalmazott nyilatkozatokkal próbálták csillapítani a kedélyeket.
A helyzet azonban kezd megváltozni. Például a Whole Foods, miután a közösségi médiában kritikák érték ikonikus bogyós Chantilly-tortájának megváltoztatása miatt, gyorsan reagált és bejelentette, hogy visszatér az eredeti recepthez.
A PepsiCo, számos népszerű chipsmárka tulajdonosa, szintén lépéseket tett a fogyasztói elégedetlenség kezelésére. A vállalat bejelentette, hogy több chipset tesz bizonyos zacskókba, amelyek korábban könnyebbek lettek.
A Tostitos és a Ruffles 'bónusz' zacskók 20%-kal több chipset tartalmaznak majd ugyanannyiért, mint a normál zacskók bizonyos helyeken
- nyilatkozta a PepsiCo szóvivője. A szakértők szerint ezek a lépések valószínűleg más snackgyártókat is hasonló intézkedésekre késztetnek majd. Chris Hydock, a Tulane Egyetem Freeman School of Business marketingprofesszora szerint: "Ez az ő módjuk, hogy nagyobb értéket adjanak a vásárlóknak."
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Azonban Hydock figyelmeztet, hogy ez nem jelenti feltétlenül a fogyasztói manipuláció végét. "Arra számítanak, hogy (az élelmiszeripari vállalatok) megváltoztatják a stratégiájukat, és találnak egy másik elmejátékot, amelyet talán az emberek még nem igazán figyelnek" - mondta.
Bár ezek a változások pozitív lépésnek tűnnek a fogyasztói bizalom helyreállítása felé, a szakértők arra figyelmeztetnek, hogy az élelmiszeripari vállalatok valószínűleg továbbra is keresni fogják a módját annak, hogyan optimalizálhatják bevételeiket és költségeiket a fogyasztók kárára.
Kutatás az előrehozott szezonális akciókról
Évek óta megfogyelhető trend, hogy egyre korábbra hozzák a kereskedelmi láncok a szezonális ajánlataikat. Így egyre gyakoribb, hogy már szeptember végén megjelennek a boltok polcain a karácsonyi desszertek, a puszedlik, a fahéjas kekszek, egy-egy divatos karácsonyi manó, sőt akár a püspökkenyér is. A bátrabb kerekedők pedig már augusztus végén ledobják a karácsonyi bombát. Te mit gondolsz erről a kereskedelmi gyakorlatról? A Pézcentrum és a Debreceni Egyetem friss kutatásában arra keressük a választ, mit gondolnak a vásárlók arról, hogy enyire siet a kereskedők órája. Kérjük, töltsd ki az alábbi kérdőívet!