Kezdődik az őrült roham: úgy veszik most ezeket a cuccokat a magyarok, mintha nem lenne holnap

Pénzcentrum2024. október 11. 11:01

Nemcsak a vásárolt termékek különböznek, de a költési szokások is eltérőek a Glamour-napokon és a Black Friday-en a nemek között Magyarországon. Egy friss felmérése szerint több nő vesz részt az akciókon, viszont a férfiak körében magasabb a hajlandóság az akár 100 ezer forint feletti költésre.

A nők számára az októberi Glamour-napok igazi kánaán a Pepita.hu friss online felmérésének tanúsága szerint. A válaszadók kétharmada nő, akiknek ilyenkor a ruházati cikkek, szépségápolási termékek és gyermekneveléssel kapcsolatos eszközök kerülnek a figyelmük középpontjába.

"A Glamour-napok inkább a nők terepe, ahol a divat és szépségápolás a sláger. A Black Friday viszont mindkét nem számára fontos, különösen, ha nagyobb értékű műszaki cikkekről van szó" – mondta Dorcsinecz József, a webáruház társalapítója. A legtöbb nő  (41 százalékuk), 10-30 ezer forint közötti összeget költ, főleg a divat- és kozmetikai kedvezményeket kihasználva. Minden ötödik nő viszont már 30-50 ezer forint között.

A hölgyek különösen szeretik ezeket az akciókat arra használni, hogy beszerezzék a szezon legmenőbb darabjait - főleg saját részére, de akár ajándékba is. A szakértők idén trendfordulásra számítanak: a Glamour-napokon az évekig megkérdőjelezhetetlenül legnépszerűbb szépségápolás és divat kategóriák helyett az FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) tör az élre, amit már az idei kuponfüzet tartalma is visszaigazol.

A Glamour-napok esetében a háztartásközeli termékek, mint a mosószerek, öblítők, és kisebb háztartási gépek iránti kereslet erős növekedésére számítunk

– ismertette a Pepita.hu várakozásait Dorcsinecz József.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A férfiak a “nagy vadra” lőnek

A férfiak a Glamour-napok alatt visszafogottabbak, de azért ők sem maradnak ki teljesen. Az ő bevásárlókosarukban ilyenkor is már leginkább az elektronikai termékek kapnak helyet. Ugyanakkor a férfiak többségének a Black Friday a nagy nap: a válaszadók harmada férfi, és körükben háromból ketten inkább a Black Friday során vásárol nagyobb értékű műszaki cikkeket mint a televízió, az okostelefon és a számítógép.

Az átlagos költés ebben az időszakban jelentősen magasabb, a férfiak esetében gyakran 50 000 forint fölé kúszik, tízből egy pedig 100 ezer forint felett költ - a nők körében ennek aránya alig 6%. A nők is nagyobb értékű termékekre vadásznak: háztartási gépeket, elektronikai eszközöket vásárolnak, de a szépségápolás itt sem maradhat el. A nők harmada 10-30 ezer forint között, negyedük 30-50 ezer forint között költ ilyenkor, hiszen a Black Friday ideális arra, hogy olyan prémium termékeket szerezzenek be, amelyekre régóta vágytak vagy amit a karácsonyfa alá szántak. Mindkét akció évek óta élénkíti az online vásárlásokat.

Címkék:
vásárlás, akció, kupon, felmérés, kedvezmény, kutatás, nők, férfiak, szépségápolás, glamour, friss, termékek, kuponok, vevő,