Brutális, amit a terveiről a Zalando közölt: erre kevesen számítottak az online divatóriástól

Pénzcentrum2024. október 11. 10:15

A Zalando javította 2024-es pénzügyi kilátásait, miután a harmadik negyedévben erős fogyasztói keresletet tapasztalt. Az online divatóriás aktív ügyfeleinek száma meghaladta az 50 milliót, ami alátámasztja az ökoszisztéma-stratégia sikerességét. A vállalat növekedést ért el a bruttó árumennyiség, a bevétel és a korrigált EBIT terén is.

A Zalando harmadik negyedéves teljesítménye jelentős javulást mutat. A bruttó árumennyiség (GMV) 7,8 százalékkal 3,5 milliárd euróra nőtt, míg a bevétel 5 százalékkal 2,4 milliárd euróra emelkedett. A kamat- és adófizetés előtti korrigált eredmény (korrigált EBIT) pedig több mint négyszeresére, 23 millió euróról 93 millió euróra ugrott.

Az erős negyedéves teljesítmény alapján a vállalat felfelé módosította 2024-es előrejelzéseit. A GMV növekedését most 3-5 százalék közé várják, szemben a korábbi 0-5 százalékos sávval. A bevételek esetében szintén 2-5 százalékos növekedésre számítanak az eredeti 0-5 százalék helyett.

A korrigált EBIT tekintetében optimistább a Zalando. Az új előrejelzés szerint 440-480 millió euró közötti eredményre számítanak, ami jelentős emelkedés a korábbi 380-450 millió eurós sávhoz képest. A Zalando részvények árfolyama jelenleg 30 dollár környékén jár, és lassan egy éve emelkedő trendet rajzol.

A vállalat ugyanakkor csökkentette beruházási terveit. Az év egészére vonatkozóan most 200 millió euró körüli beruházással számolnak, ami alacsonyabb a korábban tervezett 250-350 millió eurós tartománynál.

A Zalando ökoszisztéma-stratégiája, amely a minőségre, az életstílus bővítésére, az inspirációra és a B2B képességek fejlesztésére összpontosít, úgy tűnik, meghozza gyümölcsét. A vállalat sikeresen ragadta meg a növekvő fogyasztói keresletet az őszi/téli szezon erős kezdetén.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az aktív vásárlók számának folyamatos növekedése, amely már meghaladta az 50 milliót, további bizonyítéka a Zalando stratégiája sikerességének. Ez a pozitív tendencia azt jelzi, hogy a vállalat képes volt bővíteni ügyfélbázisát és megtartani meglévő vásárlóit.

 

Címkék:
webshop, ruha, divat, ruhabolt, ruhavásárlás, ruhaipar, külföldi webshopok, divatipar, zalando,