Új vásárlók a magyar drogériákban: így változott meg a piac

Pénzcentrum2024. szeptember 13. 12:30

A drogérialáncok az elmúlt 15-20 évben minden évben átlag felett fejlődtek. Mára a drogéria termékek piaca hazánkban több száz milliárd forintosra nőtt, aminek a felét drogériákban, a másik felét pedig hiper- és szupermarketekben, vagy egyéb bevásárló helyeken értékesítik. A drogérialáncok nem csak hazánkban, hanem Európa többi országában is dinamikusabban fejlődnek, mint a többi lánc.

Jelenleg közel 700 hálózatba szerveződött drogéria üzlet működik Magyarországon, ezen kívül pedig 1200-1500 kisebb, ami vegyi vagy drogéria üzletnek tekinthető. Az országos hálózattal rendelkező drogériák mérete és választéka is növekedést mutat, míg egy drogéria 20 éve 200-220 m2 volt, ma már jellemzőbb az 500-540 m2. 

A Rossmann boltokban 15-16 ezer cikkel találkozhatnak a vásárlók, és minden évben 3-4 ezer új termék jelenik meg, amelyeknél egyre gyakoribb a magyar gyártó. Az üzlethálózat évről évre több áruházzal rendelkezik és nagyobb csapattal dolgozik, drogéria láncnak hazánkban jelenleg több mint 2300 aktív kollégája van.

Címkék:
kiskereskedelem, kozmetikum, növekedés, üzlet, hálózat, rossmann, drogérialánc,