Pénzcentrum • 2024. szeptember 9. 12:17
A Tesco új stratégiát vezet be az egészséges ételek népszerűsítésére Nagy-Britanniában, mesterséges intelligencia segítségével. A szupermarketlánc 30 nagy forgalmú Express üzletében kísérleti jelleggel átalakítja a termékek elhelyezését, előtérbe helyezve az egészségesebb ételeket és snackeket - közölte a Grocery Gazette.
Az áruházlánc a Dunnhumby ügyféltudományi cég adatait felhasználva tervezi meg az új elrendezést. A korábban magas zsír-, só- vagy cukortartalmú (HFSS) termékek számára fenntartott kiemelt polchelyeket mostantól egészségesebb élelmiszerek foglalják el. Ez a változtatás összhangban van a 2022 októberében életbe lépett jogszabállyal, amely korlátozza a HFSS termékek elhelyezését az üzletekben. Az új koncepció szerint olyan termékek kerülnek előtérbe a kiválasztott Tesco üzletekben, mint a joghurtok, zabkásák, gyümölcsök, fehérjében gazdag ételek, valamint készételek és melegíthető fogások.