Pénzcentrum • 2024. augusztus 15. 15:45
Az Aldi UK bejelentette, hogy augusztus 18-án megszünteti a "click and collect" szolgáltatását. A 2020 szeptemberében, a COVID-19 világjárvány idején bevezetett opció jelenleg 174 üzletben érhető el a vállalat 1020 brit egységéből.
A szolgáltatás eredetileg a pandémia okozta lezárások miatt megnövekedett online élelmiszervásárlási igényre válaszul indították el. Az Aldi, a hagyományos szupermarket versenytársaival ellentétben, nem kínál házhozszállítást- írta meg a Reuters.
Az online értékesítés részesedése a brit élelmiszerpiacon a járvány előtti 7%-ról a csúcson 15%-ra emelkedett, jelenleg azonban 13% alatt van az iparági adatok szerint.
Az Aldi és a Lidl diszkontláncok az elmúlt két évben jelentősen átalakították a brit kiskereskedelmi piacot, intenzívebb versenyre késztetve a hagyományos szereplőket. A legfrissebb adatok azonban az Aldi piaci részesedésének csökkenését mutatják. A Kantar piackutató szerint az augusztus 4-ig tartó 12 hetes időszakban 10,0%-os részesedést ért el, ami 0,2 százalékponttal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.