Kiesett a fiatalok kegyeiből a Facebook: Zuckerberg nem törődik bele, titkos fegyverrel rukkolt elő

Pénzcentrum2024. augusztus 7. 16:15

Ma már sokan úgy tekintenek a Facebookra, mint arra az online térre, ahol a nagynénéd „inspiráló" idézeteket posztol, vagy ahol valaki, akit a középiskolában nem kedveltél, megosztja az esküvői fotóit. Még Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója is tisztában van azzal, hogy az általa 20 évvel ez előtt alapított közösségi médiaplatform, a Facebook, egy ideje már kiesett a tizenévesek és a fiatal felnőttek kegyeiből, pedig ironikus módon éppen ők voltak a Meta eredeti célközönsége - számolt be a Business Insider.

A Z-generáció tagjai - vagyis azok, akik 1997 és 2012 között születtek – ma már inkább olyan platformokat használnak, mint a Snapchat vagy a TikTok, éppen ezért Zuckerberg júliusban bejelentette, hogy a Meta néhány éve inkább már a fiatalabb felnőtt célközönségre fókuszál. Sokan nem gondolnák, de a Facebook még mindig rendelkezik egy olyan fontos funkcióval, ami ráveszi a közönséget arra, hogy használják a platformot: ez pedig nem más, mint a Marketplace.

Mi az a Marketplace?

A Facebook Marketplace nem más, mint a Meta vásárlási platformja, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy helyi vagy akár távolabbi termékeket vegyenek és adjanak el a segítségével. Hasonló módon működik, mint bármelyik másik apróhirdetési oldal, azonban anonimitás nélkül, ugyanis Facebook-fiókkal kell rendelkeznünk ahhoz, hogy használni tudjuk, ami biztonságosabbá és nyomon követhetőbbé teszi a tranzakciókat.

Ebben a korcsoportban a Marketplace volt a népszerűségünk egyik fő mozgatórugója

- árulta el Susan Li, a Meta pénzügyi igazgatója, aki szerint a Marketplace különösen erős vonzerővel bír a fiatal felnőttek körében.

Max Willens közösségi médiaelemző szerint a Marketplace egy olyan funkció, ami nem csak a felnőtteket érdekelheti: a piactér meglehetősen vonzó lehet a Z generáció számára is, ugyanis a vállalat versenytársai nem tudják egykönnyen lemásolni a Marketplace nyújtotta vásárlási élményt. Legyen szó akár egy 300 dolláros használt Ikea kanapéról vagy a szekrényünk kirámolásáról: a Marketplace gyakorlatilag a digitális változata azoknak az udvari garázsvásároknak, ahol kedvező áron lehet használt tárgyakra bukkanni.

Ha a Meta továbbra is vissza akarja csábítani a fiatalokat a Facebookra, remek megoldás lehet, ha megmutatja számukra, hogy hogyan szerezhetnek be olcsó dolgokat az alkalmazáson keresztül

JÓL JÖNNE 2,6 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 584 927 forintot igényelnél 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 57 984 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 13,10 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 58 104 forintos törlesztőt (THM 13,20%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

- mondta a szakértő.

Habár remek alkuk születhetnek a Marketplacen keresztül, azt is fontosnak tartják kiemelni, hogy sajnos még ez a platform sem teljesen átverésbiztos, ugyanis az emberek még mindig létrehozhatnak hamis profilokat és árucikkeket. A szakértők szerint érdemes az ilyen vásárlások során követnünk azt az alapszabályt, miszerint

soha, semmit ne fizessünk ki előre anélkül, hogy személyesen megnéztük volna a terméket.

A Z generáció egyébként kimondottan érdeklődik a vintage, illetve a használt tárgyak iránt, ami egyet jelent azzal, hogy a platform potenciális felhasználói lehetnek. A fiatal felhasználók egyébként is gyakran osztanak meg tippeket arról hogyan találhatjuk meg a legjobb ajánlatokat olyan kulcsszavak használatával, mint a "vintage" vagy az "MCM" (századközepi modern stílus).

Címkék:
vásárlás, autó, facebook, fiatalok, zuckerberg, meta,