Bajban a Meki: egyre többen fordítanak hátat a gyorséttermeknek, komoly akciókat hozhat a visszaesés

Pénzcentrum2024. július 30. 12:02

Az infláció hatása már a McDonald's-nál is érezhető, és az amerikai fogyasztók egyre inkább máshol keresik a pénztárcabarát gyorséttermi ételeket. Az Egyesült Államokban legalább egy éve nyitva tartó üzleteiknek forgalma 0,7%-kal csökkent az elmúlt negyedévben az előző év azonos időszakához képest.

A McDonald's hétfőn jelentette be, hogy az Egyesült Államokban legalább egy éve nyitva tartó üzleteinek forgalma 0,7%-kal csökkent az elmúlt negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Ennek oka, hogy kevesebb vásárló látogatott el a gyorséttermekbe. A McDonald's nincs egyedül ezzel a problémával: a Starbucks, a Burger King, a Wendy's és más versenytársak is hasonlóan alacsonyabb eladásokról számoltak be, mivel a fogyasztók visszafogják kiadásaikat - írja a CNN.

Az elmúlt negyedévben több tényező is hátráltatta a McDonald's-t. Egy évvel ezelőtt ugyanezen időszakban 10,3%-os forgalomnövekedést értek el, főként egy népszerű shake-nek köszönhetően. Ez egy lila színű ital volt Grimace "születésnapjának" tiszteletére, amely TikTok szenzációvá vált.

Chris Kempczinski vezérigazgató szerint különösen az alacsony jövedelmű háztartások körében nőtt meg az elégedetlenség, a tavalyi év elejétől kezdve érzékelik a problémát. Ennek kezelésére decemberben bemutatták stratégiai tervük bővítését, amelynek középpontjában az értékalapú étkezési tervek állnak. Ezek közé tartozik például az 5 dolláros étkezéshez hasonló ajánlatok bevezetése.

Kempczinski hangsúlyozta, hogy folytatják az innovációt és alkalmazkodnak a változó vásárlói igényekhez. Kiemelte például új hangsúlyukat a csirkehúsra és egy új hamburgert is tesztelnek Big Arch néven.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 990 380 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 139 249 forintos törlesztővel fel lehet venni a K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCredit Banknál szintén 6,54% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál 6,89%, az OTP Banknál pedig 7,84%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Az inflációs válság első éveiben olyan cégek mint a McDonald's és Coca-Cola azt tapasztalták, hogy fogyasztóik jól reagálnak az áremelésekre. Tavaly azonban fordult a kocka: sok vásárló nemet mondott a magasabb árakra.

Az élelmiszerárak tovább emelkedtek ugyan, de ennek nagy része nem az élelmiszerboltokban jelentkezett, hanem éttermekben és gyorséttermekben. Ez azt jelenti, hogy sok amerikai számára luxuscikké vált étteremben enni.

Címkék:
vásárlás, egyesült államok, gyorsétterem, mcdonalds, visszaesés, fogyasztók, amerikai,