Valami készül: eltűnhet a magyar polcokról az Air Wick, a Calgon és a Cillit Bang

Pénzcentrum2024. július 24. 18:14

Többek között a Dettol márkát is tulajdonló Reckitt vállalat tervei új irányt vettek: eladják számos népszerű  márkájukat, mint amilyen az Air Wick vagy a Calgon. Az FMCG-óriás célja, hogy 2025 végéig végleg  megszabaduljon ezektől, inkább olyan nagy növekedési potenciállal bíró brandekrefókuszál, mint a Dettol és a Nurofen.

A Dettol-tulajdonos Reckitt bejelentette, hogy eladja háztartási cikkekkel és táplálkozással foglalkozó részlegének több népszerű márkáját. Az FMCG (Fast-Moving Consumer Goods, gyorsan forgó fogyasztási cikkek) óriás célja, hogy 2025 végéig megszabaduljon olyan háztartási nevektől, mint az Air Wick, a Calgon és a Cillit Bang. Ezek a márkák 2023-ban összesen 1,9 milliárd font (közel 900 milliárd forint) nettó árbevételt hoztak. Emellett eladásra kerülnek az Enfamil és Nutramigen a Mead Johnson csecsemőtápszer-márkák is. Bár erre a tranzakcióra még nem jelöltek ki konkrét időpontot.

Az év elején a vállalat részvényei nagyot estek, miután egy amerikai bíróság úgy döntött, hogy 47,1 millió font (20 milliárd forint) kártérítést kell fizetniük egy anyának, akinek gyermeke az Enfamil fogyasztása után halt meg. Ez az ítélet precedenst teremthet több száz hasonló kereset számára az Egyesült Államokban - írja a Grocery Gazette.

A Reckitt átszervezése során nagy növekedési potenciállal rendelkező márkáira kíván összpontosítani. Ezek közé tartozik például a Strepsils, Gaviscon, Nurofen, Lysol, Dettol, Finish, Vanish, Durex és Veet. A jövőben az új Powerbrands portfóliót "fontos helyi márkákkal" frissítik majd, mint például a Lemsip és az Airbourne. A vállalat szerint ez a döntés lehetővé teszi számukra, hogy tőkét azokba a márkákba fektessenek be, amelyek hosszú távon a legjobb növekedési lehetőséget kínálják. Kris Licht vezérigazgató így nyilatkozott:

A mai napon fontos lépést tettünk annak érdekében, hogy a Reckittet szilárdan megalapozzuk mint világszínvonalú fogyasztói egészségügyi és higiéniai vállalatot. A piacvezető Powerbrands alapportfóliónk és az  egyszerűbb szervezetünk lehetővé teszi számunkra, hogy magasabb szinten szolgáljuk ki fogyasztóinkat és ügyfeleinket.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az FMCG ma reggel közzétette 2024-es féléves eredményeit is:  működési eredmény 4,9%-kal csökkent annak ellenére is, hogy a hasonló jellegű nettó árbevétel 0,8%-kal nőtt.

Címkék:
vállalkozás, cég, forint, vállalat, milliárd, fmcg,