Dupla haszon: így juthat olcsón gyümölcshöz, zöldséghez, pékáruhoz rengeteg magyar vásárló

HelloVidék2024. július 8. 08:13

A vásárlók gyakran nem is tudnak róla, mennyi mindent megtesznek a hazai áruházláncok az élelmiszerpazarlás csökkentéséért. Egyre elterjedtebbek a "maradékmentő" kiárusítások, edukatív kampányok, pazarlás elleni intézkedések. A HelloVidék megkérdezte a boltláncokat, pontosan mit is tesznek a pazarlás csökkentése érdekében.

A SPAR kiemelte a maradékmentő együttműködését, melyben lejárathoz közeli termékeket akcióznak le, a Tesco szintén arról számolt be, hogy csökkenti a lejárathoz közeli termékek árát. Az Aldi is országszerte bevezette „A nap fogása” intézkedését. Ennek keretében másnap 12 óráig 50%-os kedvezménnyel, bezacskózva értékesíti az előző nap a látványpékségekben megmaradt termékeket.

Az adományozás is kiemelt szerepet kap az élelmiszermentésben. Az áruházak arról számoltak be, hogy amit már nem tudnak értékesíteni, különböző módokon hasznosítják, felajánlják jótékony célokra. 

A teljes cikk arról, hogy a hazai láncok hogyan veszik fel a kesztyűt az élelmiszerpazarlás ellen, a HelloVidék oldalán olvasható.

Címkék:
vásárlás, Tesco, élelmiszer, aldi, bolt, spar, magyar, pazarlás, termék, boltok, üzletlánc, termékek, boltlánc, ételpazarlás, élelmiszer-pazarlás,