Ebben megelőztük Romániát: többet költenek a magyarok a románoknál a boltokban

Pénzcentrum2024. július 4. 21:34

Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6 517 euró fejenként, azonban a 25 vizsgált európai országközött jelentős különbségek vannak a kereskedelemben elköltött kiadások tekintetében: a luxemburgiaknak van a legmagasabb, egy főre jutó kereskedelmi vásárlóerejük, ami 12 067 euró/ fő. Ezzel szemben Romániában a legalacsonyabb a kereskedelmi költési potenciál. Az egyes országokon belül is erős regionális különbségek mutatkoznak. Ezek a GfK nemrégiben közzétett, az európai kereskedelmi vásárlóerőről szólótanulmányának egyes részletei.

A tanulmányban vizsgált 25 európai ország lakosai összesen közel 3,400 milliárd euróval rendelkeznek, amelyet a kiskereskedelemben költhetnek el, ez egy főre vetítve 6 517 euró átlagos kereskedelmi vásárlóerőnek felel meg. Ezzel Luxemburg az éllovas, ahol a kiskereskedelmi kiadásokra az emberek 12 067 euró fordíthatnak, ami több mint 85 százalékkal az európai átlag felett van. A második és harmadik helyen Svájc és Dánia áll. Németország van a legközelebb az átlaghoz, ahol az emberek 6 667 euró kereskedelmi vásárlóerővel rendelkeznek.

Összességében a 25 országból 13-ban az egy főre jutó kereskedelmi vásárlóerő meghaladja az átlagot, ezzel szemben 12 országban átlag alatti. Románia áll az utolsó helyen 2 986 euróval, ami az átlag alig 46 százalékának felel meg. Magyarország a Visegrádi és a szomszédos országokkal együtt a rangsor utolsó harmadában található 4 572 eurós átlagos kiskereskedelmi potenciállal lakosonként. A regionális különbségek azonban nem csak a kontinens országai között, hanem természetesen az egyes országokon belül is jól megfigyelhetők.

Így foghatunk ki jó akciókat

A Pénzcentrum minden héten összegyűjti az izgalmas akciókat a héten. Például a most aktuális fociláz, ami az országunkat jellemzi, arra ösztönözte a boltokat, hogy ehhez kapcsolódó akciókat hirdessenek meg. Televízió, sör, nassolni valókat akcióztak le, sőt a Lidl még a focikártyákat is visszahozta a kínálatba. 

Címkék:
vásárlás, európa, vásárlóerő, vásárlóerő-paritás,