Pénzcentrum • 2024. június 27. 20:11
A H&M csütörtökön felülvizsgálta az egész éves nyereségi céljait a vártnál gyengébb negyedéves eredmények és a júniusi eladások várható visszaesése miatt. Ez közel 14%-os részvényárfolyam-csökkenést eredményezett a világ második legnagyobb divatáru-kiskereskedőjénél
A H&M, a világ második legnagyobb tőzsdén jegyzett divatáru-kiskereskedője, csütörtökön felülvizsgálta az egész évre vonatkozó nyereséghányad-célját. A vállalat bejelentése szerint, nem sikerült elérnie a negyedéves eredmény-előrejelzéseket, és arra számít, hogy a júniusi eladások 6%-kal csökkennek az előző év azonos időszakához képest. Ez a visszaesés részben az Európában tapasztalt kedvezőtlen időjárásnak tulajdonítható. Daniel Erver vezérigazgató szerint ez jelentős hatást gyakorol a cég rövid távú kereskedelmi eredményeire - számolt be a Reuters.
Erver hangsúlyozta, hogy bár a H&M továbbra is elkötelezett amellett, hogy 2024-re elérje a 10 százalékos üzemi árréscélját, ennek megvalósítása egyre nehezebb feladatnak bizonyul. Kiemelte, hogy a beszerzési költségek és az értékesítési bevételeket befolyásoló külső tényezők - mint például az anyagok ára és a devizaárfolyamok - lényegesen negatívabb hatást gyakorolnak a második félévre, mint korábban várták. Erver szerint kulcsfontosságú lesz az értékesítés növekedésének további erősödése a második félévben.
A csoport júniusi stratégiája kevesebb termékkedvezményt tartalmazott, ami hosszú távon pozitívum lehet, de rövid távon negatívan érintette az eladásokat. Erver hozzátette, hogy a vállalat tervezi a kedvezmények növelését a második félévben annak érdekében, hogy javítsa az eladásokat.
A DNB Markets brókercég elemzői szerint ezek alapján valószínűleg 1-2%-kal csökkenteni fogják a H&M egy részvényre jutó egész éves eredményre vonatkozó becsléseiket. A vállalat részvényei ezen bejelentést követően közel 14%-kal estek vissza.