Súlyos vádak merültek fel a Tesco és a Lidl pékáruival szemben: megtévesztik a vásárlókat?

Pénzcentrum2024. június 12. 12:16

Négy nagy brit szupermarketláncot, köztük a Lidlt és a Tescót, vádolt meg félrevezető állításokkal és a fogyasztóvédelmi előírások megsértésével a The Real Bread Campaign - a Valódi Kenyér Kampány - számolt be a The Guardian. Kétségbe vonták pékáruik frissességét, amelyeket a boltok állítása szerint helyben sütnek.

A The Real Bread Campaign, amelyet a Sustain működtet, panaszt nyújtott be négy jelentős szupermarket ellen az Egyesült Királyságban, azzal vádolva azokat, hogy félrevezető állításokat tettek és megsértették a fogyasztóvédelmi előírásokat pékáruik forgalmazása során. A kampány célkeresztjébe került szupermarketek között szerepel a Sainsbury's, a Tesco, a Lidl és a Co-op.

A Sainsbury's esetében a kritika arra irányult, hogy bár "minden nap frissen készült" és "frissen sütött kenyér" állításokat tettek, valójában sok boltjuk áttért az újrasütési modellre, ami azt jelenti, hogy máshol előkészített kenyeret sütnek újra. Ez az eljárás ellentmondhat az említett állításoknak. A vállalat válaszában kiemelte, hogy felülvizsgálták pékségi szolgáltatásaikat és receptjeiket az év elején.

A Tesco esetében hasonlóan félrevezető marketingstratégia alkalmazását vetették fel. A cég állítása szerint "a boltokban szakértelemmel sütött 1968 óta" és "minden nap friss" pékárut árulnak, miközben a 3000-ből csak 400 üzletükben készülnek termékek a "semmiből", vagyis teljesen helyben, előkészítés nélkül. A Tesco hangsúlyozta együttműködését beszállítóikkal és azt, hogy képzett munkatársaik minden nap megsütik ezeket az előkészített tésztákat.

A Lidl-t is bírálták a helyben sütött friss pékúrura vonatkozó állításaik miatt, miközben egyik brit üzletükben sem sütnek kenyeret "nulláról", hanem előkészített termékeket helyeznek a sütőkbe másodszori sütésre.

Végül a Co-op "frissen készített", "kovászos" bagetteje is kérdéseket vetett fel. A The Real Bread Campaign szerint ezeket egy harmadik fél gyártja és süti meg először, mielőtt újrasütnék őket Co-op üzletekben.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Az Oxfordshire megyei tanácshoz benyújtott panasz után négy hónappal még mindig válaszra várnak Manchester városi tanácsától. Mindenesetre mind a Co-op, mind Manchester városi tanácsa jelezte, hogy vizsgálódni fog az ügyben. Ezek az események rávilágítanak arra, hogy fontos odafigyelni arra, hogyan kommunikálják és címkézik élelmiszereink minőségét és frissességét. Az előírások célja védeni a fogyasztókat téves vagy megtévesztő információktól - írta a lap.

Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

 

Címkék:
vásárlás, Tesco, bolt, lidl, áruház, kenyér, kampány, pékáru, brit, kenyérsütés, lidl áruházak,