Pénzcentrum • 2024. június 5. 12:46
Az Inditex, a Zara tulajdonosa, 7%-kal növelte forgalmát a pénzügyi év első negyedévében, ami összhangban áll az elemzői várakozásokkal, bár ez lassulást jelent az előző év azonos időszakához képest, amikor a pandémia utáni vásárlási hullámot kihasználva növelte bevételeit - írta meg a Reuters.
Az Inditex, a Zara márkájának tulajdonosa, bejelentette, hogy pénzügyi évének első negyedévében 7%-kal növelte forgalmát. Ez az eredmény összhangban áll az elemzők által előre jelzett várakozásokkal. A vállalat ezzel lassabb növekedést mutatott, mint az előző év azonos időszakában, amikor a pandémia utáni vásárlási hullám kedvezett neki.
Az Inditex, mely más népszerű márkák, mint a Pull&Bear és a Massimo Dutti tulajdonosa is, folyamatosan igyekszik lépést tartani a divatirányzatok gyors változásaival és hatékony szállítással, hogy megőrizze pozícióját a piaci versenyben. Különösen fontos ez az a H&M-hez hasonló riválisok erős konkurenciája mellett.
A vállalat kiemelkedő teljesítményt nyújtott az elmúlt időszakban a versenytársaihoz képest, részben köszönhetően az új bolti és online élményekbe történő befektetéseinek. Emellett szembe kell néznie a Shein és Temu kínai online kiskereskedők által jelentett növekvő versennyel.
Az Inditex árbevétele 8,15 milliárd eurót (8,87 milliárd dollár) ért el az áprilisig tartó háromhónapos időszakban, ami meghaladja az LSEG felmérése alapján várt 8,1 milliárd eurós átlagot.
A nettó nyereség ugyanebben az időszakban 11%-kal emelkedett 1,29 milliárd euróra (1,40 milliárd dollár), ami összhangban van az elemzők által várt 1,3 milliárd eurós átlaggal. Ez jelentős lassulást jelent a tavalyi első negyedévhez képest, amikor 54%-os nyereségnövekedést jelentettek. Továbbá az Inditex arról tájékoztatott, hogy május 1. és június 3. között az árbevétel változatlan árfolyamon számolva 12%-kal növekedett.
Berobbant a fast fashion
Mára nem túlzás azt állítani, hogy a kiterjedt ellátási láncoknak köszönhetően gyakorlatilag minden termék – legyen az Kínában, az Egyesült Államokban vagy Japánban gyártott – néhány kattintással elérhető bárki. Talán a divatipar használta ki legjobban az internetes vásárlás lehetőségeit, különösen a "fast fashion" (gyors divat) jelenségével és a hozzá kapcsolódó fogyasztói szokásokkal. Napjaink fast fashion piacának meghatározó szereplői közé tartozik a H&M, a Primark, a Zara, valamint az agresszív árazást alkalmazó kínai Shein.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A fast fashion felemelkedése egyébként összefügg a nagyüzemi tömeggyártás elterjedésével, ami az árak mérséklődését eredményezte. Például az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban élők lényegesen több ruházati cikket birtokoltak, mint korábban bármikor, ruházkodásra fordított kiadásaik arányaikban csökkentek az elmúlt évtizedek során.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!