Pénzcentrum • 2024. május 25. 06:06
Több mint egy évig tartó tárgyalások után a Lidl és a Haribo megegyezett, így a népszerű édességek ismét elérhetők lesznek a diszkontlánc polcain, ami várhatóan javítja majd a Lidl édességkategóriájának piaci pozícióját - jelentette a Lebensmittel Zeitung.
A Lidl és a Haribo közötti egyéves vitát követően a német diszkontlánc ismét forgalmazhatja a népszerű édességgyártó termékeit. A konfliktus során a Lidl érezhetően hátrányba került az édességpiac egy szegmensében, mivel sajátmárkás termékei nem tudták pótolni a Haribo-édességek hiányát.
A Lebensmittel Zeitung, a német kereskedelmi magazin beszámolója szerint, a gyümölcsös gumicukrok és rágógumik piacának éllovasa, a Haribo tehát újra megnyitotta kapuit a Lidl felé. Így több mint egy év kihagyás után (mint ismert, 2023 áprilisában függeszték fel a beszállítást - amelyet beszerzési feltételekkel kapcsolatos nézeteltérések okoztak) mostanra sikerült megegyezniük.
A Lidl próbálkozott helyettesíteni a hiányzó Haribo termékeket Sweet Corner márkanevű saját termékpalettájával, de ezek az intézkedések nem hozták meg a várt eredményt. A piackutatások alapján kiderült, hogy míg az édességpiac általánosan növekedett, addig a Lidl ebben az időszakban jelentős lemaradást szenvedett el. Az adatok szerint
2024 februárjáig terjedő tizenkét hónapos időszakban az édességkategória forgalmának növekedése több mint két százalékponttal maradt el az ágazati átlagtól.
Ebben az időszakban a Haribo egyik fő versenytársa, a Katjes képes volt kihasználni ezt a helyzetet és növelni piaci részesedését. Ez világosan rámutat arra, hogy mennyire fontos szerepet tölthetnek be bizonyos márkák egy-egy kiskereskedelmi láncnál, annak ellenére is, hogy amúgy komoly térhódítás mutatkozik az ún sajátmárkás vagy kereskedelmi márrkás termékek piacán.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Sajátmárkás termékek vs. gyártói márkák?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!