Vagyonokat érő kis járművek porosodnak a magyar garázsok mélyén: ezek a darabok milliókat érnek

Pénzcentrum2024. április 22. 08:14

Még mindig úgy viszik a Simsonokat, mint a cukrot Magyarországon. A márka töretlen népszerűségét jól mutatja, hogy az utóbbi években jócskán megugrott a kereslet az egykori NDK-s kétkerekűért. A retro láz nemcsak idehaza éri reneszánszát, hanem Németországban is. Éppen ezért rengeteg német jön hazánkba azért, hogy felvásárolja az egykori kelet-német csodát. Természetesen joggal merül fel a kérdés, hogy mi áll a hatalmas Simson kultusz mögött, és mi az, ami miatt egyesek akár másfél millió forintot is képesek kiadni egy ilyen motorért.Többek között erről beszélgetett a HelloVidék Tábori Ferenccel, az újpesti Tábori Tuning tulajdonosával.

Az utóbbi időszak tapasztalatai azt mutatják, hogy jócskán elszaladtak a Simsonok árai Magyarországon - írja a HelloVidék. A retro őrületnek köszönhetően, aki még pár éve pár tíz ezer forintért megvásárolt egy ilyen ötven köbcentis Simsont, mára egy kis szerencsével, akár több százezer forintot is bezsebelhet érte.

Az egyik, máig legnépszerűbb a Simson S51-es, és az S53-as modell. Előbbit 1980-tól 1991-ig gyártották a volt NDK egyik egykori körzeti székvárosában, Suhlban. A sorozatból kb.1 300 000 db készült összesen. Az S51 sorozatnak sokféle típusát gyártották. Teljesítményük közel azonos volt, a különbségek csak a felszereltségben mutatkoztak meg. A 2000-es évek elején a Simson megszűnt létezni, de a márka napjainkban szinte a másodvirágzását éli. De ne szaladjunk előre, röviden tekintsük át a Simsonok történetét.

Már az 50-60-as években nagyon jó Simsonokat csináltak, ezek akkoriban még pedálos, kétsebességű motorok voltak. Csendesek, jó rugózású elnyűhetetlen daraboknak számítottak. Később aztán megjelentek a Starok, és a Schwalbek, majd röviddel utána jött az S50-es széria, aminek már egészen más külseje voltű

- mondta el a lapnak Tábori Ferenc, aki szerint az S50-es lényegében ugyanolyan motorral volt felszerelve, mint a Star, igazából csak a felfüggesztése volt más, valamint az, hogy az S50-es már menetszélhűtéses volt... Tábori Ferenc a lapnak azt is elmondta, ő maga hallott olyan Simsonról, amit másfél millió forintért vittek el nemrég. A szakember szerint a gyűjtők szinte bármennyit képesek kiadni egy jó állapotban lévő motorért.

JÓL JÖNNE 2,6 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 584 927 forintot igényelnél 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 57 984 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 13,10 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 58 104 forintos törlesztőt (THM 13,20%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Ha érdekelnek még további érdekesség a motorókról, illetve tudni szeretnéd, hogyan áll ma a Simson-gyűjtés hazánkban, akkor olvasd el a HelloVidék teljes cikkét!

Címkék:
vásárlás, motor, motorkerékpár, hellovidék, hello vidék,