Pénzcentrum • 2024. április 11. 08:45
Tavaly november óta nem költött olyan keveset hirdetésekre a kínai Temu a többi webáruházhoz viszonyítva, mint a jelenlegi időszakban.
Visszavett a Temu, sokkal kevesebb hirdetéssel és akcióval találkozhatunk a kínai webáruházban, és a honlapjukon is megszűntek a vásárlást sürgető üzenetek – írja az Economx. A portál állításait a webáruházok marketingjével foglalkozó Growww Digital Temu-indexe is igazolta, eszerint tavaly november óta nem költött ilyen keveset hirdetésekre a vállalat a többi webáruházhoz viszonyítva.
A lap cikkében felidézte, a Temu tavaly ősszel jelent meg Magyarországon a kínai webáruház, a GKID felmérése szerint ez idő alatt szinte az egész hazai internetes piacot letarolta. Idén januárra a külföldről rendelő magyarok 29 százaléka vásárolt már a Temuról, pedig három hónappal korábban ez az arány még csak 0,5 százalék volt. Ez azt jelenti, hogy a megjelenésétől számított három hónapon belül a Temu lett Magyarország második legtöbb vásárlójával rendelkező áruháza.
Márciusban aztán a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bejelentette: vizsgálatot indít a Temu ellen annak valószínűsíthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt. Februárban több magyar webáruház is bejelentést tett a vállalattal szemben, mivel úgy érezték, a megtévesztő marketingtechnikáival a Temu elcsábítja a vásárlókat.
A GVH vizsgálatával egyébként a Pénzcentrum videoblogja, a CashTag egy külön részben is foglalkozott. Ebben többek között Horváth Bálint, a GVH kommunikációs vezetője arról beszélt, hogy a jogszabályok szerint a cég nemzetközi csoportszintű éves árbevételének a 13 százaléka is lehet a versenyhatósági bírság összege, a Temu esetében ez 780 milliárd forintot jelent. Íme a rész: