Pénzcentrum • 2024. április 11. 16:40
A Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencia legfontosabb marketing-kommunikációs döntéshozók kerekasztalán elsősorban az árak kommunikációjáról volt szó, mely szegmensenként nagyon változik. Szóba került, hogy minden szektor kihívásokkal küzd, persze mindegyik más fajtákkal: más meggondolások mentén vásárlunk zsemlét, tejet, energiaitalt, könyvet vagy éppen csaptelepet. A tartós árengedmények bemutatása uralja most a kommunikációt, ami extra erőforrást igénylő feladat, hiszen a nap végén a fogyasztót nem az érdekli, miért drágább a termék, hanem hogy mennyivel.
Nem könnyű a helyzet a vállalati kommunikációban, a covid volt a vízválasztó, ötödik éve folyamatos változásmenedzsmentben vagyunk – fejtette ki Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője. De nem csak a külső, a belső kommunikáció jelentősége is megnőtt az utóbbi években. Van, hogy 24 órájuk van, hogy egy jogszabályi változásnak megfeleljenek, ez őrületes tempót igényel - tette hozzá.
Kazatsay Eszter, a PENNY Magyarország kommunikációs vezetője is megerősítette, hogy felgyorsult a tempó, és kifejtette, hogy az Országos Kereskedelmi Szövetség szerepe is felértékelődött a gyorsan változó körülmények miatt.
A könyvek ugyan nem romlanak meg, de a piacot érintő változások a könyvszektort is érinti. A jogszabályi változás, a reklámtörvény is nehezíti az életüket, ahogy a kulturális környezet változásai is. A könyv nem egyenértékű az élelmiszerrel, a Maslow igénypiramis különböző szintjén helyezkednek el – ezt Ludvig Orsolya Stefanie, Libri-Bookline marketing és kommunikációs igazgatója fejtette ki az első kérdésre. Árérzékenyebb a társadalom, ma másként kell megszólítani őket. A könyvpiacon is óriási az árverseny, a könyv egy olyan termék, aminél sok szempontot figyelembe kell venni: egy könyvnek nem a könyv a konkurenciája, hanem a szabadidőspiac és az ajándékpiac. Mindemellett pedig még magát a tevékenységet, az olvasást is promotálniuk kell.
Agilis csapat szükséges a változáshoz Popovics Adrienn, a HELL ENERGY marketing igazgatója szerint, akik képesek gyorsan és hatékonyan reagálni a változásokra. Az érkező jogszabályi változással is komoly feladatuk van. Az árral is kell kommunikálnia a szektornak, itt is jellemző, hogy a fogyasztás csökkent, de az árbevétel nőtt, tehát emelni kellett az árakat külső körülmények miatt.
Az élelmiszerkereskedelem gyorsabb, de nekünk is igazodnunk kell hatékonysággal, agilitással
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– mondta el Sommer Ádám, a Praktiker Kft.marketing és e-commerce igazgatója. Árral kommunikálni a barkács szektorban is lehet, de más megközelítést igényel, hiszen ezek tartós, tervezett vásárlások.
A tartós árengedmények bemutatása uralja most a kommunikációt, ami egy extra erőforrást igénylő feladat, hiszen a nap végén a fogyasztót nem az érdekli, miért drágább a termék, hanem hogy mennyivel – mondta el Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs és kampányvezetője.
Címlapkép: Berecz Valter