Pénzcentrum • 2024. március 15. 07:17
Újra népszerű a TikTokon egy New York-i séf és tartalomgyártó "6 to 1" bevásárlási módszere, melynek alapja hat zöldség, öt gyümölcs, négy fehérjeforrás, három keményítő, két szósz és egy luxuscikk minden héten - írja a CNN. A módszer célja az idő és pénz megtakarítása mellett az élelmiszerpazarlás csökkentése is.
Will Coleman, a New York-i séf, televíziós személyiség és tartalomkészítő, a TikTok-on vált ismertté "6 to 1" bevásárlási módszerével. Ez a technika arra ösztönzi a vásárlókat, hogy hat zöldséget, öt gyümölcsöt, négy fehérjeforrást, három keményítőt, két szószt és egy luxuscikket válasszanak minden bevásárláskor. Coleman szerint ez a módszer nem csak időt és pénzt takarít meg, hanem az élelmiszerpazarlást is csökkenti.
A séf 2022 márciusában osztotta meg először ezt a filozófiát. Elmondása szerint korábban sokat költött élelmiszerekre, de ez a módszer jelentős változást hozott az életében. A "6 to 1" kihívás célja, hogy változatosabb és célzottabb legyen a vásárlás anélkül, hogy túl nagy terhet jelentene a választás a hatalmas kínálatból.
Frances Largeman-Roth dietetikus és háromgyermekes anya is kipróbálta ezt a módszert és pozitív tapasztalatokról számolt be. A szakember hangsúlyozta annak fontosságát, hogy változatosságot vigyünk étrendünkbe és rugalmasan álljunk hozzá a vásárláshoz - például válasszuk a sajátmárkás terméket a drágább ismertek márkák helyett, vagy keressünk olcsóbb fehérjeforrásokat .
A módszer alkalmazása során fontos elem az étkezés-tervezés. Largeman-Roth kiemelte, hogy nem elég csak úgy bemenni az üzletbe anélkül, hogy lenne egy valamiféle tervünk arról, mit fogunk főzni az adott héten. A szakértő azt javasolja, hogy először nézzük át spájzunkat, konyhaszekrényt és hűtőt, majd aszerint válasszunk recepteket vagy akciókat figyelembe véve keresgéljünk receptet. Az így összeválogatott alapanyagokból aztán változatos ételeket készítsünk.