Pénzcentrum • 2024. március 13. 14:15
A spanyol Mango divatmárka az éghajlatváltozás hatásaira reagálva olyan ruházati darabokat fejleszt, amelyek alkalmazkodnak a hőmérséklet ingadozásaihoz. A cég rugalmas ellátási láncot épített ki és mesterséges intelligencia alkalmazása révén igyekszik igazodni az új piaci igényekhez - tudósított a Reuters.
A Mango újító módon igyekszik megfelelni az éghajlatváltozás ruházkodásra gyakorolt hatásainak. Toni Ruiz, a cég vezérigazgatója szerint a divatiparnak alkalmazkodnia kell az egyre kevésbé szezonális jellegű időjáráshoz, olyan ruhadarabokat fejlesztve, amelyek képesek megfelelni a hőmérséklet ingadozásainak. Ez a változás arra ösztönzi a céget, hogy olyan termékeket gyártson, amelyek átmeneti időszakokra is alkalmasak.
Ruiz elmondása alapján változnak a vásárlói igények: az emberek már nem kifejezetten az évszakhoz igazodva vásárolnak ruhát, inkább az aktuális időjárási feltételekhez alkalmazkodnak. Ennek eredményeképp a Mango könnyű trencskót (viharkabát) kínál nők számára és "performance" anyagokból készült ruházatot férfiaknak, amelyek jobban ellenállnak az izzadtságnak és biztosítják a megfelelő szellőzést a meleg napokon.
A vállalat beszerzési stratégiája is alkalmazkodott az új piaci igényekhez. A trendfüggő termékeket európai gyártóktól veszik, míg a funkcionálisabb darabokat Ázsiából szerzik be. 2023 végére a Mango világszerte mintegy 3000 gyárból álló beszállítói hálózatot épített ki, amelyek leginkább Kínában, Törökországban és Európában találhatók. A Mango az ellátási lánc rugalmasságának köszönhetően volt képes kezelni a Vörös-tengeren adódó szállítási nehézségeket is.
A technológiai fejlődés is központi szerepet játszik a Mango stratégiájában. A cég mesterséges intelligenciát használ a trendek nyomon követésére és adatelemzésre, valamint saját AI-platformot fejlesztett ki a tervezők képzésére - már több mint 20 ruhadarabot hoztak létre az AI segítségével. Ruiz hangsúlyozza, hogy az AI kulcsfontosságú eszközt jelenthet, ha meg akarjuk érteni, hogy mi zajlik a globális divatiparban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A cég folyamatosan bővíti üzleteinek számát és fejleszti technológiáját annak érdekében, hogy megfeleljen az állandóan változó piaci igényeknek, és hogy hozzájárulhasson a fenntarthatósághoz az éghajlatváltozás tekintetében
tette hozzá Toni Ruiz, a Mango vezérigazgatója.