Pénzcentrum • 2024. március 5. 12:11
A Whirlpool új költségcsökkentési és üzletág-átalakítási stratégiájával a kisebb, magas árrésű konyhai kisgépek, mint turmixgépek és eszpresszógépek értékesítésére összpontosít, reagálva ezzel a nagyobb berendezések iránti csökkenő keresletre és az inflációs nyomásra - írja a The Wall Street Journal.
A Whirlpool a költségek csökkentésére és a kisebb háztartási gépek, mint például turmixgépek és kávéfőzők piacának meghódítására összpontosít, reagálva arra, hogy az infláció hatására a fogyasztók kevésbé hajlandók nagyobb és drágább háztartási gépekre költeni.
Jim Peters pénzügyi igazgató szerint a vállalat átalakulása során fő céljuk, hogy azokra az üzletágakra koncentráljanak, amelyek nagyobb növekedést és jobb árrést ígérnek. A 2023-as év során a Whirlpool nettó nyeresége jelentős fordulatot vett: 481 millió dollár lett az előző évi 1,5 milliárd dolláros veszteség után. Az árbevétel enyhén, 1,4%-kal csökkent 19,5 milliárd dollárra. A kisgépek eladásai stabilak maradtak a cégnél 2023-ban.
A Whirlpool előrejelzése szerint a kisgépek 2026-ra akár 1,3 milliárd dollár bevételt is generálhatnak. A vállalat kétszámjegyű árrést remél ebben az üzletágban és néhány új termék esetén 10%-os növekedést vár. A cég optimista az eladások lehetséges fellendülését illetően az elkövetkezendő időszakban. Terveik között szerepel az európai nagygép-üzletág eladása is, hogy tovább koncentrálhassanak magasabb növekedést ígérő területekre.