Visszakozik az áremeléstől a két élelmiszer-óriás: ezt már a vásárlók nem tudnák kifizetni

Pénzcentrum2024. február 22. 18:01

Az inflációs időszakban túl drágává váltak, ezért visszafogja árainak növelését a Danone és a Nestlé. A cégek ezzel a saját márkás termékektől próbálja visszacsalogatni a vásárlókat a minőségibb árucikkek felé.

Mérsékli áremeléseit a Nestlé és a Danone, hogy az olcsóbb saját márkás termékektől visszacsábítsa a vásárlókat a márkás élelmiszerek felé - jelentette a Bloomberg a két cég negyedéves gyorsjelentése alapján. A portál megjegyezte, az áremelésekre az inflációs időszakban a bevételnövekedés eléréséhez volt szükség. 

Az áremelések tervezett visszafogásának fényében a Nestle csökkentette értékesítési előrejelzéseit, a menedzsment 2024-ben organikus alapon körülbelül 4 százalékos bevételnövekedést vár az előző év 7,2 százalékos növekedése után. 

David Hayes, a Jefferies elemzője szerint a kilátások csalódást okoztak a Nestle részvényeseinek, különösen a negyedik negyedévi organikus értékesítési növekedés elmaradása ad okot aggodalomra.

A Danone vezérigazgatja viszont megerősítette a középtávú célokat: 2024-re 3-5 százalék közötti növekedést terveznek mérsékelt nyereségesség-javulással együtt.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A Bloomberg végül megjegyezte: Nestle árfolyama 4 százalékot esett ma reggel, a Danone viszont 0,2 százalékot emelkedett.

Címkék:
vásárlás, áremelés, infláció, saját márka, fogyasztás, nestlé,