Így nullázzák le magukat teljesen a boltokban a magyarok: kevesen tudják, minek dőlnek be

Pénzcentrum2024. január 16. 21:33

A tavalyi évit követően ismét útnak indítja a Tudatos Vásárlás kampányát a Provident Pénzügyi Zrt. A vállalat fontosnak tartja, hogy vásárlási szokások folyamatos változása mellett a pénzügyi tudatosság is kulcsfontosságú tényező legyen a mindennapi életünkben. A pénzügyi vállalat kutatása szerint a vásárlók többsége továbbra is az akciókra és kedvezményekre összpontosít, ha vásárlásról van szó.

A Provident Pénzügyi Zrt. kutatása szerint a vásárlók különösen a hó eleji akciókra fókuszálnak. Az áruházláncok pszichológiai aspektusok alapján a promóciókat és kedvezményeket a hónap elejére időzítik, amikor a vásárlók pénztárcája még teli, és nincs bűntudatuk a havi költségvetés túllépése miatt.

A nagy áruházláncok január elején elindították készletkisöprő akcióikat. A Providentnél hiszünk abban, hogy a pénzügyi tudatosság egyik fontos eleme a tudatos vásárlás. Azért indítottuk el ismételten a kampányt, hogy segítsünk a vásárlóknak felelős és jól átgondolt döntéseket hozni, különösen az év eleji nagy leárazások idején, amikor könnyebb elcsábulni, és az impulzusvásárlás hibájába esni

– mondta el Horváth Attila, a Provident Pénzügyi Zrt. gazdasági igazgatója.

A felmérés azt is kimutatta, hogy bár a vásárlók többsége az akciókat kihasználva hajlamos átgondolatlanul vásárolni, ugyanakkor egyre nő azoknak az aránya, akik tudatosabb vásárlási döntésekre törekszenek. Ezt figyelembe véve a Provident Pénzügyi Zrt. a tavalyi sikereken felbuzdulva, amikor több mint 33 ezren látogattak a tesztoldalra és közel 4500 fő töltötte ki a Tudatos vásárlás tesztet, ismételten elindította a "Tudatos Vásárlás" kampányát, melynek célja, hogy segítsen a vásárlóknak a felelős és tudatos döntéshozatalban.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

A kampány részeként egy online platformon lehetőségük van az érdeklődőknek öt egyszerű kérdés megválaszolásával átgondolni, hogy hogyan hozhatnak tudatosabb vásárlási döntéseket. A platform emellett praktikus tippeket is nyújt arra, hogyan minimalizálhatjuk felesleges vásárlásainkat, legyen szó ruháról, műszaki cikkről vagy sportfelszerelésről.

Címkék:
vásárlás, provident, felmérés, pénzügy, kampány, tudatosság,