Pénzcentrum • 2023. december 20. 06:32
A szenteste és a karácsonyi napok közeledtével egyre nagyobb halháborúba keveredik egymással a Lidl és az Aldi. Előbb korábban halpénteki akcióit indította el, amire utóbbi halcsütörtökökkel válaszolt. És a kezdetben 15-20 százalékos kedvezmények most már 25-30, sőt még efelé is felkúsznak. A magyarok pedig mikor máskor, éppen a karácsonyi időszakban imádnak halat vásárolni, úgyhogy most igazán nagyot lehet spórolni.
Magyarországon az egy egy főre jutó halfogyasztás az elmúlt években többé-kevésbé, de folyamatosan nőtt. Az adatok azt mutatják, hogy 2013-ban egy főre 5,4 kg hal jutott, miközben 2021-ben ez már 6,52 kg volt. Ezzel kapcsolatban Nagy István, agrárminiszter éppen idén decemberben azt mondta: „lassan, de biztosan haladunk tehát előre...” Hiába azonban a növekvés, a számok még így is rémalacsonyak. Csak az Európai Unióban is bőven sereghajtónak számítunk. Olyannyira, hogy nálunk gyakorlatilag csak a csehek esznek kevesebb halat, illetve tengeri herkentyűt. Csak hogy tisztábban lássunk, a Portugálok, akik az éllovasok 10-szer annyit esznek, mint mi.
Amit ráadásul eszünk egy évben, annak is döntő részét, majdnem a felét a karácsonyi időszakban vásárolják be a magyarok. Az utóbbi években ez az arány 40-50 százalék körül mozog, azaz a magyarok csaknem az éves halfogyasztásuk felét a mostani időszakban vásárolják meg. Ezzel pedig a legnagyobb hazai boltok is tisztában vannak. És aminek most szemtanúi vagyunk, az nem is bizonyíthatná ezt jobban. Óriási halháború folyik ugyanis a legnagyobb diszkontszereplők között, aminek újabb és újabb fordulóira csak kapkodják fejüket a vásárlók.
Halháború a boltokban
Az egész azzal kezdődött, hogy a Lidl már ősszel bedurrantotta „Minden péntek halpéntek” kampányát, aminek lényege az volt, hogy friss haláru kínálatát péntekenként 15 százalék kedvezménnyel adta. A kampány vélhetően előkészítette a novemberi végi bejelentésüket, amikor is a diszkont csomagolás nélküli, lédig tenger gyümölcsei termékekkel is bővítette palettáját, amikre szintén él az akció.
A karácsony közeledtével azonban az Aldi sem tétlenkedhetett, ők elkezdtek csütörtöki halakciókat hirdetni, megfejelve a Lidl 15 százalékos pénteki kampányát egy 20 százalékos akcióval. Nem telt el sok idő, és a versenytárs újból lépett. A Lidl immáron ugyanis 25 százalékos akcióval tolja a saját halpéntekjeit, megfejelve ezzel az Aldi 20 százalékos ajánlatát.
No persze a rivalizáló diszkontok másik szereplőjét sem kell félteni, a legfrissebb akciós újságuk tanúsága szerint ugyanis „karácsonyi halakció” keretében az Aldi 30 százalékos árleszállítást robbant minden friss halára, rálicitálva ezzel a Lidl halpéntekeire.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nem kell persze félteni a Lidl-t sem. Az ő szóróanyagukat tanulmányozva is találunk a saját halpéntekesen 25 százalékuknál magasabb akciókat, így például a friss, bőrös lazacfilét 35 százalékkal fogják olcsóbban adni szerdától szombatig, de erre az időszakra 26 százalékos árleszállítást kapott a friss aranydurbincs is.
A halháború tehát javában tart, igaz a karácsony már nagyon közel van, alig néhány nap maradt addig. Ha lehet, akkor még a boltok simán fokozhatják a mostani pengeváltásukat, ám ez elsősorban a vásárlóknak a legjobb. Nekik válik a javukra, ha a boltok versengenek a kegyeikért és olcsóbban adják a termékeket. Ez pedig végső soron a hazai halfogyasztásnak is kedvezhet.