Pénzcentrum • 2023. november 28. 17:59
A mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli automata üzlet működött két napon keresztül a fővárosban, mellyel a kereskedelmi lánc a Z-generáció tagjait kívánta megszólítani – tudatta a boltlánc.
Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S” koncepció később országszerte megjelenhet majd egy-egy különleges eseményen, fesztiválon – közölte a kereskedelmi lánc.
„Vállalatunk folyamatosan arra törekszik, hogy valamennyi vásárlói csoportját meg tudja szólítani: a Z-generáció esetében ehhez a digitális technológia, az érintésmentes fizetés, a virtuális térben való könnyű és kényelmes eligazodás megteremtése ad lehetőséget" – mondta el Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. Hozzátette, az újdonsághoz szükséges innováció kifejlesztéséhez, majd annak a gyakorlatba való átültetéséhez és alkalmazásához saját projekt-csapatot hoztak létre, amelynek tagjai az áruházláncunk Z-generációs kollégái közül kerültek ki, a beszerzési, értékesítési és marketing osztályról. Elsődleges küldetésük az volt, hogy kidolgozzanak egy olyan stratégiát, amelynek köszönhetően a digitális térben és a mesterséges intelligencia világában otthonosan mozgó fiatal korosztály tagjait megszólíthassák és közelebb vihessék hozzájuk a SPAR-t, mint márkát és mint bevásárlóhelyet.
Az ideiglenesen kialakított mobil üzletben a mesterséges intelligencián alapuló rendszer kamerák és a polcokon elhelyezett súlyérzékelők segítségével követte a vásárlást, így nem volt szükség sem eladókra, sem pénztárosokra. Amikor a vásárló megérkezett a különleges boltba, a bejárati kapunál egy applikáció segítségével generálhatott egy QR-kódot, majd azt leolvasva léphetett be az üzletbe. A kamerák ettől kezdve egy virtuális kosárhoz társították, összekapcsolva őt az általa kiválasztott termékekkel, a vásárláshoz létrehozott fiókkal, és az applikációs fizetési lehetőséggel. A technológia nem gyűjtött arcfelismerési és más, személyes adatokat, az a GDPR követelményeinek megfelelően működött.