Milliónyi magyar már meghozta a döntést: kiváltották ezt a kártyát, már így vásárolnak

Pénzcentrum2023. október 22. 08:45

Az európai Revolut Bank kevesebb mint 1 év alatt 2 és fél millió ügyfelet szerzett, így már több mint 10 millió lakossági ügyfele van Közép- és Kelet-Európában - közölte a cég. A térségben és az EU-ban a román piac a legnagyobb (több mint 3 millió fő), a lengyel pedig a második (közel 3 millió fő). A top 3-as listán Magyarország is szerepel, ahol az ügyfélszám nemrégiben haladta meg az 1 milliós küszöböt.

A legtöbb ügyféllel rendelkező 5 város: Bukarest (590 000 ügyfél), Varsó (360 000 ügyfél), Budapest (356 000 ügyfél), Szófia (270 000 ügyfél), Vilnius (173 000 ügyfél). A közép- és kelet-európai térségben ügyfelek milliói használják a Revolut-számlájukat mindennapi pénzügyeik kezelésére, pénzfogadásra, fizetésre, számlák megosztására, megtakarításra, kiadások nyomon követésére, limitek beállítására, befektetésre, adományozásra és még sok minden másra, és havonta több mint 138 millió tranzakciót hajtanak végre.

A Revolut globális pénzügyi app immár több mint 10 millió lakossági ügyféllel rendelkezik a közép- és kelet-európai régióban, és a platform jelenleg havonta több mint 138 millió tranzakciót dolgoz fel, ami 67%-os növekedést jelent az előző 12 hónapban feldolgozott tranzakciók számának átlagához képest. A kibocsátott virtuális, egyszer használatos és fizikai kártyák (2023. szeptember 30-i) 50 milliós, de folyamatosan növekvő száma kitűnően szemlélteti, hogy a Revolut hozzájárul a pénzügyi kirekesztődés felszámolásához és a határok nélküli gazdaság működtetéséhez. 

A Revolut Bank tovább nő a KKE régióban 

A vállalat helyi szinten több mérföldkövet is elért: Romániában több mint 3 millió, Lengyelországban 3 millió, Magyarországon 1 millió lakossági ügyfele lett. A közép- és kelet-európai térségbe Bulgária, Horvátország, Csehország, Észtország, Magyarország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Szlovénia tartozik, ahol ügyfelek milliói használják Revolut-számlájukat elsődleges bankszámlájukként a mindennapi pénzügyeik kezelésére. A nemzetközi átutalásoktól és devizaátváltási tranzakcióktól kezdve a folyószámlákig, a költségvetés-kezelésig és a személyre szabott kártyákig vagy a gyermekek számára tervezett számlákig a Revoluton mindenféle pénzkezelési funkció megtalálható. 

1 millió ügyfél Magyarországon 

A régió vezetője több mint 3 millió ügyféllel és az elmúlt 12 hónapban elért 39%-os ügyfélbázis-növekedéssel Románia, amely az Egyesült Királyság után továbbra is a második helyen áll a globális rangsorban. Lengyelországban szintén erőteljes, 48%-os növekedést regisztráltak, és az ország ma már megközelíti a 3 milliós ügyfélszámot. Magyarország (1 millió lakossági ügyfél), Bulgária (670 000 lakossági ügyfél) és Csehország (több mint 600 000 lakossági ügyfél) zárja a top 5 piac listáját. 

Az emberek bíznak a digitális bankolásban 

A digitális bank növekvő régiós népszerűségét szintén alátámasztja az a reprezentatív felmérés, amelyet a közelmúltban a Revolut megbízásából a Dynata végzett a térségben. A résztvevők közel fele a digitális bankokat részesíti előnyben: a régióban élő válaszadók 34%-a a rugalmasságot, 12%-a pedig a pénz feletti nagyobb kontrollt említette indokként. A válaszadók harmada egyszerre kettőt választana: bankfiókkal rendelkező bankot és okostelefonon kezelhető második bankszámlát. A felmérésben részt vevők csupán 12%-a preferálja még mindig a hagyományos bankokat, főként azért, mert valódi személlyel szeretnének kapcsolatba lépni, ha tanácsra van szükségük. 

Léder Tamás, Revolut Bank Europe magyarországi fióktelepének vezetője: “A Revolut számára Magyarországon a legfontosabb trend a mobilbanki ügyfelek számának növekedése - ezzel is is támogatva a növekedésünket. Az elmúlt 12 hónapban a Revolut 52%-os ügyfélszám-növekedést tapasztalt Magyarországon. Ebben az időszakban 385 ezer új ügyféllel bővültünk, és a felhasználók közössége mára átlépte az 1 milliót. A legfontosabb piaci kihívások, amelyekre reagáltunk, az infláció - az alkalmazáson belüli funkcióink segítenek az embereknek a háztartási költségvetés kezelésében, a kiadások korlátozásában és a pénz félretételében, megspórolásában, a kibertámadások növekvő kockázata - eldobható virtuális kártyáink segítik a fogyasztókat a biztonságos online vásárlásban, valamint a csalások növekvő kockázata - a Revolut alkalmazásban innovatív oktatási tanfolyamot indítottunk a pénzügyi csalások önvédelméről, amely három uniós országban - Magyarországon, Lengyelországban és Romániában - bizonyult a legnépszerűbbnek". 

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Joe Heneghan, a Revolut Bank vezérigazgatója így nyilatkozott: „A Revolut tovább erősíti pozícióját a régió vezető digitális bankjaként és az iparág gyorsan növekvő páneurópai szereplőjeként. Hálásak vagyunk az ügyfeleink által tanúsított bizalomért, és örömmel látjuk, hogy digitális banki kínálatunk nagy hatással van a régió pénzügyi ökoszisztémájára. Az, hogy egy év alatt 43%-kal bővítettük ügyfélbázisunkat a közép- és kelet-európai régióban, fontos eredmény csapatunk számára. Alig várjuk, hogy az előttünk álló hetekben és hónapokban még több ügyfélhez juttassuk el termékünket, és bővítsük banki jelenlétünket a régióban.” 

Wiktor Stopa, a növekedésért felelős igazgató így nyilatkozott: „A Revolut küldetése az, hogy elérhetővé tegye a határok nélküli gazdaságban rejlő lehetőségeket, méghozzá mindenki számára. Ebben az évben fontos lépéseket tettünk ennek az inkluzív célkitűzésnek az elérése érdekében ügyfélkörünk erőteljes növelésével, elérve a régióban a 10 milliós ügyfélszámot. Adataink szerint a kelet-közép-európai országokban a fogyasztók 40%-a a megtakarítás egyik formájaként tekint a befektetésekre (részvény, kripto, ETF, PMF), és 16%-a rendelkezik legalább egy megtakarítási számlával valamely digitális banknál. Magunk is tapasztaljuk, hogy a lakosság egyre jobban bízik a digitális banki szolgáltatásokban és az olyan fintech cégekben, mint a Revolut, és ez arra ösztönöz minket, hogy még több pénzügyi terméket és szolgáltatást bocsássunk a rendelkezésükre.” 

A 2015-ben az Egyesült Királyságban alapított Revolut kezdetben átváltási és átutalási szolgáltatásokat nyújtott. Ma már több mint 35 millió lakossági ügyfél használja világszerte a Revolut innovatív termékeinek tucatjait, amelyek segítségével felhasználók közötti utalásokat hajthatnak végre, Megtakarítási Zsebeket, Rugalmas Számlákat, Revolut <18 számlákat nyithatnak, a Szállások és az Élmények szolgáltatással kiváló szállásokat és felejthetetlen programokat foglalhatnak, a Tőzsde segítségével kereskedhetnek, illetve ETF-ekbe és amerikai részvényekbe fektethetnek be. A KKE-régióban az elmúlt 12 hónap alatt a fizikai kártyás Revolut-tranzakciók 70%-át az ügyfelek a saját országukban hajtották végre. Ez az intenzív napi használat arra utal, hogy az ügyfelek a digitális bankot hétköznapi kiadások fedezésére alkalmazzák és főszámlaként kezelik. 

Címkék:
vásárlás, digitális, bankszámla, bankkártya, bank, bankolás, ügyfél, online bankolás, ügyfelek, revolut, revolut hungary,