Pénzcentrum • 2023. szeptember 20. 12:32
Havi és heti szinten is legtöbbször élelmiszert rendelnek Magyarországon a nők internetes vásárlásaik során, de a ruházati, gyógyászati vagy épp drogériás termékek online beszerzése is kifejezetten népszerű körükben. A kisállattartáshoz kapcsolódó cikkek esetén azonban közel kétharmaduk továbbra is a személyes vásárlást preferálja, az aznapi kiszállításra specializálódott, utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO legfrissebb, reprezentatív magyarországi kutatása alapján.
A reprezentatív kutatásban részt vevő nők több mint fele rendszeresen él az online rendelés lehetőségével. A válaszadók több mint harmada havonta többször vásárol élelmiszert webshopokból, közel negyedük pedig rendszeresen az interneten keresztül szerzi be a különböző divatcikkeket. Hasonló népszerűségnek örvend a gyógyszerek és étrend-kiegészítők, valamint a kozmetikai és drogériás termékek házhoz szállítása.
A különböző termékkategóriákban a női vevők mindössze 1-3 százaléka vásárol hetente többször online, az élelmiszert kivéve, amely közel 20 százalékos arányával kiemelkedik a többi terméktípus közül. Lakberendezési és kertfelszerelési tárgyakat, valamint elektronikai eszközöket 5 nőből 1 vásárol negyedévente legalább egyszer online, míg sportfelszerelést csak fele ennyien. Amit azonban a női vevők legnagyobb százaléka továbbra is személyesen szeret megvenni, az a kisállatfelszerelés és állateledel – több mint fele nyilatkozott ugyanis úgy, hogy szinte sosem vásárol online ilyen termékeket.
A szállítás gyorsasága döntő tényező lehet a webáruház kiválasztása során
A megfelelő minőségen és a kedvező árakon túl, online vásárláskor a nők háromnegyede kifejezetten fontosnak tartja a gyors kiszállítást – közel harmaduk 2000 forintot meghaladó plusz díjat is hajlandó lenne ezért kifizetni -, de csupán 38 százalékuk elégedett a kézbesítés jelenlegi sebességével. Az élelmiszerek házhoz szállításakor 3 nőből 1 azt várná el, hogy 90 percen belül megkapja a megrendelt árut, az online ruházati, drogériai, elektronikai és sportfelszerelés-rendelés esetén azonban ez az elvárás némiképp módosul, 2-3 napon belül vagy gyorsabban szeretnék megkapni a megvásárolt terméket.
A tavalyi évben a nők közel fele legalább egy alkalommal szakította meg az online vásárlást, mert nem talált a kézbesítési lehetőségek között elég gyors szállítást, és az elmúlt évben több mint negyedük azért nem vásárolt újra egy webáruházban, mert túl hosszúnak érezte a korábbi kiszállítást. A kézbesítési idő mellett, 10-ből 8 nő fontosnak tartja, hogy a rendelése leadásakor ki tudja választani az általa preferált szállítási lehetőséget - a legnépszerűbb az otthonra vagy a munkahelyre kért kézbesítés, illetve a csomagpont. A nők kétharmada továbbá azt is hangsúlyosnak tartja, hogy az általuk kiválasztott időintervallumon belül kapják meg a megrendelésüket, tehát az időablakos-kiszállítás kiszámíthatóságát szeretnék élvezni.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kutatás alapján kijelenthető, hogy a Magyarországon élő nők többsége rendszeresen rendel webáruházakból - a legnépszerűbb kategória egyértelműen az élelmiszer-, és komoly vásárlást befolyásoló tényezőnek tartják a kiszállítás gyorsaságát és azt, hogy mennyire igazodik a saját napirendjükhöz, tehát az online rendeléskor az elérhető kényelmi funkciókat is figyelembe veszik.