Így lesz valóban átlátható a vásárlás: rengeteg magyar oldja meg már ezzel a trükkel

HelloVidék2023. július 26. 08:15

A Kecskeméti Szatyor Közösség a helyi termelők tevékenységének erősítése, támogatása és a tudatos fogyasztás, valamint a fenntartható mezőgazdaság támogatása érdekében szervez városi programokat és előadásokat, valamint működtet egy bevásárlóközösséget, amely összeköti a vásárlókat és a helyi termelőket. A HelloVidék felkereste Szigeti Lászlót, a közösség egyik önkéntesét, aki beszélt a céljaikról, akadályaikról, kihívásaikról, és megoldásaikról.

"A Közösség számára fontos az élelmiszerpazarlás kérdése és mértékének csökkentése. Az élelmiszerpazarlás legfőbb oka a tudatosság, az előre tervezés hiánya, az impulzusvásárlás. A bevásárlóközösség heti átadónapos rendszerében a vásárlók idővel hozzászoknak, hogy előre átgondolják a heti menüt, a mennyiségeket, így nem keletkezik felesleges mennyiség a háztartásban, ami aztán csak megromlik" - mondta el a lapnak az önkéntes. 

Igyekszünk minden lehetséges eszközzel ösztönözni a vásárlókat, hogy tudatosítsák magukban, kitől származik az étel, amit elfogyasztanak. Egy olyan élő kapcsolat ez, ami már rég elfelejtődött, olyan, szintén homályba vesző, értékekkel együtt, mint a bizalom, a lojalitás, a felelősségvállalás egymásért. A termelő nem csak keresetét, megélhetésének tárgyát látja a termékében, hanem azt az ételt, amit egy másik ember elfogyaszt. A vásárló nem csak az ételt látja, amit a pénzéért megvásárol, hanem az embert is, aki mögötte van. A munkát, a nehézségeket, a kiszolgáltatottságot, az elhivatottságot. Így az élelem ismét élővé válik

- magyarázta Szigeti László.

A teljes cikk a HelloVidék oldalán olvasható.

Címkék:
vásárlás, étel, fenntarthatóság, kecskemét, ételek, vásárló, élelmiszerpazarlás, hellovidék, fenntartható fogyasztás, vásárlói kosár,