Pénzcentrum • 2023. január 17. 17:31
Az elmúlt 12 hónapban közel 25 százalékkal több újracsomagolt terméket vásároltak az eMAG ügyfelei, mint egy évvel korábban. Az új termékeknél kedvezőbb árú, de azonos jótállási és visszaküldési feltételekkel kínált áruknak minden évben jellemzően decemberben, januárban és februárban van szezonja, forgalmuk azonban a tavalyi rezsicsökkentés változásával kapcsolatos kormánybejelentések nyomán is megugrott.
A nehéz gazdasági helyzet közepette közel 25 százalékkal több újracsomagolt terméket értékesített az eMAG Magyaroszág az elmúlt 12 hónapban, mint az ezt megelőző egy év során. Mivel az újracsomagolt termékekből jellemzően decemberben, januárban és februárban rendelik a legtöbbet, a vállalat összegyűjtötte az ezekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.
Hogyan “születik” egy újracsomagolt termék?
Az cég tapasztalatai szerint a legtöbb termék azért kerül fel a webáruház újracsomagolt szekciójába, mert az azt eredetileg megrendelő ügyfél eláll a vásárlástól, és visszaküldi - például azért, mert a megrendelt tévéről felbontása után kiderül, hogy az nem fér el a polcon. Előfordulhat azonban, hogy a csomagoláson szállítás, raktározás alatt keletkezett sérülés nyomán kerül az áru az újracsomagoltak közé, amely esetben a termék szintén árcsökkentetté válik.
A hazai előírások szerint az internetes vásárlók részére 14 napos elállást kell biztosítaniuk a kereskedőknek a higiéniai és néhány egyéb speciális kategóriát leszámítva - az vállalat pedig számos esetben ennél is hosszabb, 30 napos elállásra ad lehetőséget saját forgalmazású termékeit illetően. Visszaküldött higiéniai terméket természetesen az eMAG sem ad el újra, ha ilyen áru kerül fel az oldalra újracsomagoltként, az a csomagolásának, a terméknek vagy a termék egy tartozékának sérüléséből adódik.
Akár a csomagolás sérült, akár visszaküldött termékről van szó, a vállalatnál külön csoport foglalkozik ezen áruk állapotfelmérésével: az újracsomagoltként felkerülő termékek leírásában minden esetben feltüntetnek minden, az árat módosító paramétert (ami lehet a csomagolás sérülése, egy hiányzó kiegészítő, vagy mondjuk egy apró karcolás a terméken) - és ennek megfelelően állapítják meg a kedvezményes árat.
Mit veszíthet az ügyfél egy újracsomagolt termékkel?
A válasz röviden: semmit. Az újracsomagolt termékekhez pontosan ugyanaz a jótállás jár, mint a teljesen új, bontatlan példányhoz, ha pedig egy tartozék hiányozna a dobozból, annak tényéről a vásárló a termék adatlapján tájékozódhat - utóbbi esetet azonban az ár is tükrözni fogja.
Mivel az újracsomagolt termékeket ugyanúgy vissza lehet küldeni a bolthoz 30 napon belül, mint a bontatlan példányokat, nem éri kár a vásárlót akkor sem, ha mondjuk egy terméket élőben megvizsgálva utólag mégis hiányérzete támad.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezekből fogy a legtöbb újracsomagolt termék
Az áruházunál a legtöbb újracsomagolt készülék a mobiltelefonokból talált gazdára az elmúlt egy év során, de sokan választottak mosógépet, szárítógépet is a leárazott termékek ezen típusából, illetve gyakori, hogy számítógépes periféria (például egér, hangszóró) vásárlásakor is így spórolnak az eMAG ügyfelei.
A tévék beszerzése során is sokan választják a takarékosság ezen formáját, hiszen a televíziók voltak az ötödik legnagyobb számban megrendelt újracsomagolt termékek. Az eladási számok alapján a top 10 termékkategória közé sorolhatók továbbá az okosórák/fitneszpántok, konyhai felszerelések, hűtőszekrények, fagyasztók, notebookok, illetve a fejhallgatók is.
Hol a legolcsóbb bevásárolni Magyarországon?
A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös kutatást indít. A kutatás keretei között végső fogyasztókat kérdezünk meg, véleményük szerint mely élelmiszerlánc üzleteiben tudnak a legolcsóbban és mely lánc üzleteiben tudnak a legdrágábban bevásárolni. A kérdőív mindenki számára nyitott, bárki kitöltheti azt. Az űrlap kitöltése csupán néhány percet vesz igénybe, mindössze egy lényegi kérdést tartalmaz a demográfiai jellegű kérdések mellett. Kérjük, töltsd ki a kérdéssorunkat!