Pénzcentrum • 2022. december 2. 13:44
Szinte az összes bevásárlóközpontban, plázában már minden a karácsonyról szól – és bár lehet nem vesszük észre, az ünnepi dekorációk, az illatok, sőt még a háttérzene is manipulál minket. A részletekről Jagodics Rita kereskedelmi marketing szakértő beszélt az RTL Reggeli című műsorában.
Az ünnepi dekor, az illatok, sőt még a zene is eltorzítják a gondolkodásunkat, ráadásul másképp reagálunk a halk és hangos zenére. A marketing szakemberek pedig nagyon is jól tudják, hogyan tudják elérni, hogy az emberek minél többet vásároljanak, így előszeretettel élnek ezekkel az eszközökkel - hanzik el a műsorban.
Az üzletekben decemberben már minden a karácsonyról, ünnepi hangulatról, ajándékozásról - így a költésről szól. Számos manipulációs eszköz van, amellyel a vásárlást lehet ösztönözni, amelyek bár ismertek, mégis minden évben bedől neki egy rakat vásárló. A riportból kiderül, mik ezek a technikák: