Ez az ALDI, Lidl, Kifli igazi csodafegyvere: ezzel kaszálnak nagyot Magyarországon

Pénzcentrum2022. október 3. 18:02

Vásárlási szokások tekintetében az idei év nyári és kora őszi időszakára legjellemzőbb szavak a bizonytalanság, a takarékosság és kísérletezés. Az infláció, az emelkedő energiaárak, a háború elhúzódása mind befolyásolják a vásárlói szokásokat. Sokkal óvatosabban és megfontoltabban költenek a vásárlók, mint ahogy azt korábban tették. Egyre többen keresik a belépő szintű termékeket, és aki esetleg ragaszkodik is a drágább, prémium minőséghez, azok jellemzően a mennyiségen csökkentenek. Érdekesség, hogy egyre többen nyitnak a saját márkás termékek felé, amelyek gyakran ár-érték arányban valós konkurenciái a már jól megszokott márkáknak.

A GKID 2022 első féléves riportja szerint az aktív online vásárlók száma 9.7%-kal, míg a belföldi online rendeléseké 11.9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az online FMCG vásárlók már legtöbb esetben kiélvezik a házhozszállítás nyújtotta kényelem lehetőségét, egész pontosan 73% rendeli a termékeket online. A szállítási idők lerövidültek, egy teljes nagybevásárlás ma már akár 2 órán belül is elérhető Budapesten.

Azzal párhuzamosan, ahogy a vásárlók igyekszenek csökkenteni a kiadásaikat az infláció miatt emelkedő kosárérték mellett, rengeteg vállalat és manufaktúra is kénytelen leépíteni. Az energiaárak már nem teszik lehetővé sok esetben a vállalat profitábilis működését, ami munkahelyek elvesztéséhez, átalakulásához vezet. A talpon maradó cégek saját márkás termékei azok, amik a kialakult helyzetből előnyt kovácsolnak. Elmondható, hogy a vásárlók most szívesen kísérleteznek a gyakran elérhetőbb árú, de mégis garantált minőségű saját márkás termékekkel.

Júniusban a McKinsey & Co tanácsadó cég 5,000 nyugat-európai vásárlót kérdezett meg a vásárlási szokásairól. A válaszadók nagyjából 40 százaléka mondta azt, hogy a közelmúltban végrehajtott legnagyobb változás az volt, hogy új, saját márkás termékeket próbáltak ki.

A fogyasztók egyre inkább elégedettek a saját márkás termékek minőségével, ízével, változatosságával és innovációjával - és ragaszkodnak hozzájuk

- nyilatkozta Angus McOuat, a McKinsey munkatársa.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Vásárlóink egyre gyakrabban és egyre több kategóriában vásárolnak a saját márkás termékeinkből. Eladott darabszámot tekintve a tejtermékek esetében minden tizedik, míg a felvágottaknál minden hatodik termék saját márkás portfólióból kerül ki. Vállalatunkon belül stabilan növekvő részaránnyal bírnak ezek a termékek, jelenleg a bevétel több mint 3 százalékáért felelnek, ez a termékek darabszámát tekintve azt jelenti, hogy minden huszonötödik termék saját márkás

- fejtette ki Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezető igazgatója. A saját márkás termékek eleinte az alacsonyabb áruk miatt voltak vonzóak a nagyközönség számára, ezek azonban gyakran vezettek csalódásokhoz. Mára a cégek belátták, hogy csak a minőség garantálásával tudják elnyerni a vásárlók bizalmát, így jelenleg a saját márkás termékek széles választéka lehet a kapocs a vásárló és a kereskedő között.

Címkék:
vásárlás, drágulás, online, infláció, saját márka, bevásárlás, kifli,