Pénzcentrum • 2022. május 30. 17:04
Nem ritka, hogy az üzletek pszichológiai trükköket vetnek be annak érdekében, hogy minél többet vásároljunk. Ha tisztában vagyunk vele, mik ezek, könnyebben elkerülhetjük a csapdákat.
Azt nyilván mindenki sejti, hogy a kirakatokban nem véletlenül szerepelnek az adott színek, nem véletlenül hallunk egy bizonyos zenét a boltban, vagy érzünk épp egy adott illatot, amikor belépünk, mégis érdemes utánajárni, miben is állnak ezek a trükkök.
A Brightside egyik írója két neves márka üzleteiben is dolgozott éveken keresztül, a Femcafé az ő tapasztalatai alapján összeszedte, hogyan igyekeznek az üzletek "átverni" a fogyasztókat apró, de hatásos csábító módszerekkel, amiknek valószínűleg mindannyian rendszeresen bedőlünk.
A hatalmas piros "sale" jelzések az óriási, adott esetben a végső leárazásokat takarják, az erős szín pedig egyfajta aggodalmat, sürgősséget kelt az agyban, hogy azonnal cselekedni kell.
A próbababák mindig teljesen fel vannak öltöztetve. Ez azért van, mert ha valakinek megtetszik egy ruhadarab és látja, hogyan tudja szettben elhelyezni azt, akkor nagy eséllyel a babán lévő többi darabot is megveszi hozzá.
Az üzletek célja, hogy minél több időt tölts el ott, ezért is próbálnak lelassítani minket: a látszólag minden logika nélkül szétszórt asztalok, ruhaállványok lényege, hogy minél többfelé legyenek a holmik és keresgetni kelljen őket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Legtöbbször az üzletek a leárazott szekciót a bejárathoz és a próbafülkéhez közel helyezik el. Ez azért van, hogy amint belépsz, elmerülj a keresgélésben, és még mielőtt próbálnál, még egyszer nekiállj válogatni. Ezzel "biztosítva", hogy többet vásárolj.
A ruhaboltokban legtöbbször kellemes, virágos illatokat, menő zenéket és élénk színeket tapasztalunk, hogy növeljék a bennünk a boldogságérzetet, jól érezzük ott magunkat.