Kamu végkiárusítással, fiktív akciókkal szedte rá vásárlóit a magyar cég: vizsgálat indult ellenük

Pénzcentrum2022. április 21. 18:02

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben, mivel a budapesti cég reklámgyakorlata feltehetően több szempontból is tisztességtelenek minősülhet. A kereskedés többek között ál-végkiárusítással és fiktív akciókkal próbálhatja meggyőzni a fogyasztókat.

A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a Szőnyeg galéria Kft.-vel szemben, mert a vállalkozás többek között a legnagyobb kereskedelmi televíziókban, illetve országos rádióadókon futó reklámjai vélhetően több szempontból is megtévesztik a fogyasztókat.

A Versenyhivatal gyanúja szerint a cég feltehetően megalapozatlan állításokkal hirdeti piacelsőségét és termékválasztékának nagyságát (pl. „A legnagyobb és legjobb szőnyeg választék Magyarországon”). A vállalkozás emellett olyan „eredeti” árakat tüntethet fel az akciós árai alapjául, amelyeket korábban vélhetően sohasem alkalmazott. A szőnyegkereskedés továbbá megtévesztően állíthatja, hogy végkiárusítást tart, „felszámolási kedvezményt” ad minden szőnyegre, illetve „véglegesen bezárja üzletét” – miközben nem áll szándékában felhagyni a tevékenységével. Az ál-végkiárusításhoz hasonlóan, a fogyasztók mihamarabbi vásárlásra sürgetését szolgálhatták a cég honlapjának egyes elemei is – így például egy visszaszámláló óra, amelynek feltehetően nem volt valódi hatása az akció elérhetőségére.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Címkék:
vállalkozás, cég, gvh, versenyhivatal, cégek, eljárás, vállalkozó, vállalkozások,