Elképesztő Aldi vs. Lidl csata: ítéletet mondtak a vásárlók, ezt nehéz megkérdőjelezni

Biró Attila2022. április 13. 14:02

Több mint 4 500 szavazat után kijelenthető, a Pénzcentrum olvasói túlnyomó részt a Lidl-ben vásárolnak rendszeresen. Ehhez képest jóval szerényebb azok aránya, akik rendszeres bevásárlásaikat inkább az Aldiban végzik. Utóbbi diszkontláncnak viszont szerencséje, hogy láthatóan sokan vannak azok, akik vélhetően mind a két diszkontot többre értékelik rendszeres bevásárlás szempontjából, mint az ország többi boltját.

Alig több mint egy hete számoltunk be arról a Pénzcentrumon, hogy élesedik a harc az Aldi és a Lidl között. Ez a verseny ráadásul az egész világ igen kiélezette, amíg a lengyeleknél, franciáknál, olaszoknál a Lidl a favorit, addig az ausztrálok, britek, amerikaiak az Aldit részesítik előnyben. De mi a helyzet Magyarországon? Ennek jártunk most utána egy friss olvasói szavazással.

Diszkontháború

Ha történetileg nézzük, akkor a két német tulajdonú diszkontlánc a 2000-es években kezdte meg hódító útját Magyarországon. Azóta pedig rengeteg vásárló kedvencé váltak. Elég például, ha csak arra gondolunk, hogy a legutolsó hivatalos adatok szerint a Lidl forgalomban már a Tescót is lenyomta 2020-ban. Ekkor a diszkontlánc 667 milliárd nettó árbevételnél tartott, és 2019-hez képest 21 százalékot nőtt. Ettől akkor az Aldi még bőven elmaradt a maga 292 milliárdos nettó árbevételével, viszont a növekedése majdnem akkora (19 százalékos) volt, mint a Lidl-é.

A diszkontokról érdemes tudni, hogy az Aldi két német, családi tulajdonú kereskedelmi vállalat közösen használt márkája, melynek világszerte több mint 10 ezer áruháza van közel 20 országban. A boltlánc Magyarországon 2008 óta van jelen, jelenleg 152 üzlettel. A Lidl már négy évvel korábban, 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját Magyarországon, azóta pedig hazánkban 191 áruházzal van jelen, külföldön pedig 31 országban 11 550 áruházzal és több mint 200 logisztikai központtal rendelkezik.

Hol vásárolunk rendszeresen?

A korábbi gazdasági összehasonlítás, és világ szinten is kibontakozó verseny okán kíváncsiak voltunk arra, a Pénzcentrum olvasói hol vásárolnak mostanában rendszeresen. Legfrissebb felmérésünkben csupán a két kakaskodó német diszkontláncot szondáztattuk, hogy kiderüljön, melyikbe járnak az olvasóink rendszeresen.

Aldi vs. Lidl

Loading...

Ahogy a Pénzcentrum friss adataiból látszik, a Lidl utcahosszal elhúzott olvasóink körében az Alditól, ami a rendszeres vásárlásokat jelenti. A több mint 4 500 szavazat 71 százalékát kapta ugyanis a Lidl, szemben a rendszeres Aldi vásárlások 7,3 százalékával. Olvasóink közül tehát majd 10-szer annyian járnak rendszeresen a Lidl-be, mint az Aldiba.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Ehhez a mértékhez képest valamivel kedvezőbb adat az Aldira nézve, hogy a szavazatok 19,1 százalékát az a válasz kapta, mi szerinte, mindkettőben rendszeresen vásárolnak az olvasók. Ehhez képest meglepően alacsonyan, mindössze a válaszadók 2,6 százaléka vallotta azt, hogy egyik üzletben sem vásárol rendszeresen. Ez pedig összességében azt is jelenti, hogy a több mint 4 500 szavazóból kb. 97 százaléknyian vagy a Lidl-ben, vagy az Alidan, vagy mindkettőben rendszeresen vásárolnak.

Az adatok értelmezésekor érdemes persze szem előtt tartani, hogy a rendszer vásárlást komolyan befolyásolhatja az is, hogy az adott lakótereletek környékén fizikálisan mennyi bolt elérhető. Ahogy korábban írtuk, a Lidl-nek jelenleg 191 boltja van Magyarországon, míg az Aldinak 39-el kevesebb, 152. Ezek alapján érdemes megnézni, hogy az összes szavazat miként oszlik meg a boltok arányában:

  • egy Lidl üzletre a Pénzcentrum szavazóiból (A Lidlbe járok) 17,3 jut,
  • egy Aldi üzletre a Pénzcentrum szavazóiból (Az Aldiba járok) 2,25 jut,
  • egy Aldi és egy Lidl üzletre a Pénzcentrumon szavazóiból (Mindkettőben rendszeresen vásárolok) 2,6 jut.

Mindez azt jelenti a boltok szintjén, hogy a "mindkettőben rendszeres vásárlók" bőven felhúzzák az Aldisokat a Lidl mellé, ha ugyanis az ő számukat hozzácsapjuk a csak itt vagy csak ott vásárlók számához, akkor a korábban, szavaztok alapján majd 10-szeres különbség alig 4-szeresre csökken. Ez is jól mutatja, mennyit számít az, hogy mely lánc, hány üzlettel van jelen egy térségben.

Címkék:
aldi, lidl, magyarország, kiskereskedelem, kiskereskedelmi forgalom, boltlánc, lidl áruházak,