Pénzcentrum • 2022. február 23. 18:32
Már mind a 13 hazai METRO áruházban bevezették az Expressz Kasszákat, melyek akár másodpercekre rövidíthetik a professzionális vevők pénztárnál töltött idejét. Azokban az áruházakban, ahol már korábban bevezették a rendszert, havonta átlagosan közel 9 000 darab számla kezelése történik a speciális kasszákon keresztül, és a szolgáltatás népszerűsége folyamatosan nő - közölte a boltlánc.
Az első Expressz Kasszákat 2020 decemberében vezette be a nagykereskedelmi vállalat a budaörsi, ferencvárosi és kelet-pesti METRO üzletekben, majd a teszthónapok alatt elért sikerek után az újítást fokozatosan megvalósították a többi áruházban is. Mára az összes METRO áruházban elérhetővé vált ez a korszerű szolgáltatás, leegyszerűsítve a vendéglátásban és kereskedelemben dolgozók beszerzését. Az Expressz Kasszák egy padlóba épített mérleg segítségével grammnyi pontossággal képesek mérni az akár 430 kg áruval megpakolt profi bevásárlókosár tartalmának súlyát. A kereskedők, éttermek, szállodák által vásárolt nagy mennyiségű árut így nem szükséges a pénztárszalagokra kipakolni, elegendő azt a bevásárló kocsival együtt a mérlegre tolni.
Azokban az áruházakban, ahol a speciális kasszákat már több hónapja használják, havonta átlagosan már közel 9 000 darab számla kezelése történik az Expressz Kasszákon keresztül, és a szolgáltatás népszerűsége folyamatosan nő.
Szeretnénk minél több formában hozzájárulni a professzionális vásárlóink hatékonyságának növeléséhez. Az Expressz Kasszák nagy mértékben felgyorsítják és leegyszerűsítik a hagyományos beszerzés folyamatait. A vásárók az erre a célra kapott szkennerrel vagy a mobiltelefonjaikra letöltött alkalmazással már a kosárba tételkor beolvashatják az termékek vonalkódját, fizetéskor pedig a pénztárgép egy súlyméréssel és egy QR-kód segítségével nagyjából 5 másodperc alatt validálja a bevásárlókocsi tartalmát
- mondta Tóth-Korom Péter, a METRO áruházi operációs vezetője.