Pénzcentrum • 2022. január 3. 16:48
Vélhetően a legtöbbünknek okozott már gondot, hogy az Aldi és a Lidl kasszásai villámsebességgel szkennelték be a szalagról a termékeket, mi pedig alig tudtuk tartani az iramot a pakolással. A diszkontláncok egyik fontos előnyüknek tartják a "gyors bevásárlást", ennek az üzletpolitikának a részét képzik a villámkezű kasszások. Azonban mostanában valami megváltozott: sokan tapasztalták, hogy tarthatóbb lett az iram a pénztáraknál. Megkérdeztük a két boltlánctól, hogy ők parancsoltak-e megálljt a pénztárosoknak, vagy a dolgozók maguk lassítottak a tempón.
Világszerte számos vásárlónak okoztak már gondot az Aldi és a Lidl kasszásai, akik olyan hihetetlen sebességgel csippantják le a szalagon lévő árukat, hogy az már követhetletlen. A sokszor reménytelen pakolási versenyről rengeteg videó kering, tavaly nyáron például egy brit nő omlott össze sírva egy helyi Aldiban, mert a pénztáros olyan gyorsan pakolta elé a lehúzott termékeket, hogy egyszerűen nem tudta tartani az ütemet.
A jelenség Magyarországon is ismert, a Pénzcentrumnak is rengeteg olvasó panaszkodott a tarthatatlan tempóról, és olykor szerkesztőségünk tagjainak is nehezére esett tartani a lépést a szkennelő kasszással. Ám mostanában mintha valami megváltozott volna: olvasóink, és saját tapasztalataink szerint is jóval visszább vettek a sebességből a kasszások.
Megkerestük az ügyben a két üzletláncot: megkérdeztük, hogy valóban (hallgatva a vásárlói visszajelzésekre) korlátozták-e a kasszások sebességét. Az Aldi válaszában kiemelte, hogy a boltlánc "megkülönböztető előnye" a gyors bevásárlás, amihez többek között a kasszánál eltöltött rövid idő is hozzájárul.
Hozzátették: a gyorsaság mellett a vállalat mindig is törekedett az udvarias és kedves kiszolgálásra. Az áruházi munkatársak betanításánál is nagy szerepet kap ez a fajta vevőközpontú hozzáállás, amelynek része, hogy kollégák figyelembe veszik azt, hogy a vásárló mennyi árut és milyen sebességgel tud pakolni a kasszaszalagra. Az utóbbi időben egyre több vevő segíti az Aldi kasszásainak munkáját azzal, hogy a bevásárlókocsit a megfelelő pozícióba helyezi a kassza végén
- közölte az üzletlánc, majd elárulták, a kasszázás sebességére vonatkozóan nem történt korlátozás, mindemellett az áruházlánc rendszeresen képzi és fejleszti kollégáit a vásárlói elégedettség növelése érdekében.
A Lidl pedig arról jájékoztatta a Pénzcentrumot, hogy a siker egyik zálogát a boltlánc a vásárlói prioritások mentén való működésében látja.
Ennek egyik, igen fontosabb eleme az a vásárlói elvárás, hogy a lehető legkevesebb időt töltsék sorban állással. Ennek megfelelően végzik az kasszákban dolgozó kollégák munkájukat. A nyitva tartó kasszaszámok meghatározás is minden esetben ennek a célnak megfelelően kerül alakításra, így szükség esetén, gyorsan reagálva, a pénztárban ülő kollégák új pénztár nyitásáról is dönthetnek, ezzel is megelőzve a feltorlódást
- számolt be az áruházlánc. Hozzátették, a vásárlói elégedettség növelése érdekében indult el a digitális hűségprogramjuk, a Lidl Plus.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nem a magyaroknak találták ki
Régebben egy korábbi Lidl-dolgozó magyarázta el, miért nem lehet lépést tartani a kasszásokkal, szerinte a diszkontok modellje Németországra és Ausztriára lett optimalizálva. A magyar és a német vásárló között azonban elég nagy a különbség.
A diszkontok azt várják el, hogy a fizetés során a vásárlók gyorsan pakoljanak vissza a kosárba, és ezt követően oldalt, a rakodópultoknál pakoljanak el. Sajnos ez viszont Magyarországon nem így működik, hanem szól a vásárló, hogy lassítsak, mert szeretne elpakolni a szatyraiba. Én hiába mondom, hogy ott van egy felület, ahol szabadon pakolhat, nem érti meg. A legtöbb konfliktus abból származik, hogy a vásárlók a diszkontok által elvárt sebességet egyszerűen nem értik meg
- mesélte. Ehhez egy volt aldis hozzátette, hogy a német vásárlónak el lehet mondani, hogy hova pakoljon.
A magyarnak azonban nem lehet ezt normálisan elmondani, bármennyire intelligensnek tűnik, és én bármennyire cizelláltan fogalmazom meg. A magyar mentalitás egyszerűen nem veszi be, hogy söpörj be mindent a kosaradba, és utána pakolj el nyugodtan
- mondta. A megkérdezettek szerint egyébként akkor kell új kasszát megnyitni egy üzletben, ha annyi vásárló nem jutott még el a szalagig, amennyi már felpakolt. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy akkor hívnak be új kasszást, ha a többi pénztárnál 2-3 ember várakozik a szalagon túl.