Pénzcentrum • 2021. november 24. 18:33
Egy friss fogyasztói kutatás kimutatta, hogy a vásárlók attól tartanak, hogy az ellátási lánc és a szállítás késedelmei tönkretehetik az ünnepi ajándékozást. Erre válaszul az európaiak 39%-a már megkezdte az ünnepi vásárlást, vagy a szokásosnál korábban tervezi azt. A megkérdezettek 14%-a még többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért, 16% pedig több ajándékot tervez rendelni arra az esetre, ha egyes termékek késnének vagy nem érkeznének meg. Az ezredfordulósok* esetében ezek a számok 19%-ra, illetve 24%-ra emelkednek.
Az európaiak 39%-a már megkezdte az ünnepi vásárlást, vagy a szokásosnál korábban tervezi azt. A megkérdezettek 14%-a még többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért, 16% pedig több ajándékot tervez rendelni arra az esetre, ha egyes termékek késnének vagy nem érkeznének meg. Az ezredfordulósok esetében ezek a számok 19%-ra, illetve 24%-ra emelkednek - írja friss kutatására hivatkozva az Oracle Retai
Mások könnyebb utat választanak: az emberek 29%-a (különösen az ezredfordulósok, 37%) jelezte, hogy idén több ajándékkártyát fog vásárolni. És sokan tervezik, hogy kihasználják a Black Friday árengedményeket - 43%-uk tervezi, hogy a leárazásokon vásárolja meg az ajándékot.
Amint azt a hírekben látjuk, az ellátási lánc problémái globálisan jelen vannak. Ettől függetlenül a fogyasztók továbbra is az alapján értékelik majd a kiskereskedőket, hogy képesek-e teljesíteni kívánságlistájukat az ünnepi szezonban
- mondta Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és általános igazgatója. "Az elszámoltathatóság lesz a játék neve. A kiskereskedőknek pontos információval kell rendelkezniük a készleteikről, reális ütemtervvel a teljesítésekre vonatkozóan, és egyértelműen kell kommunikálniuk a vásárlókkal a rendelési és szállítási folyamatok során. Az átláthatóság és pontos végrehajtás révén a kiskereskedők elnyerhetik vásárlóik bizalmát, és megteremthetik a jövőbeli hűség lehetőségét."
Ellátási lánc gondok
Az ajándékozók attól tartanak, hogy a kiválasztott termékek nem fognak rendelkezésre állni, vagy túl sokáig tart, amíg megérkeznek:
- A válaszadók 19%-a aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek drágábbak lesznek a hiány miatt.
- 16% aggódik amiatt, hogy a kívánt termékek nem lesznek elérhetők.
- 13% aggódik amiatt, hogy a barátok és a családtagok csalódni fognak, mert nem kapják meg a kívánt ajándékot.
Késve a karácsonyfa alá
A válaszadók 64 százaléka házhoz szállíttatja majd az ajándékokat, de sokan aggódnak amiatt, hogy a szállítási idő nem felel meg az elvárásaiknak, és késni fog - ha egyáltalán megérkezik. Aggályaik enyhítése érdekében a válaszadók 62%-a szerint nagyon fontos a szállítási állapot részletes nyomon követése.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- A válaszadók 36%-a szerint a gyors szállítás határozza meg, hogy kitől rendelnek.
- 33% aggódik, hogy az ajándékok a vártnál később érkeznek meg.
- 26% aggódik, hogy az ajándékok egyáltalán nem érkeznek meg.
Súlyosbítja a helyzetet, hogy még ha a csomag végül el is jut a célállomásra, az emberek 19%-a attól tart, hogy a kiszállítás során vagy a postaládából, ajtó elől lába kél.
Készleten vagy sem
A kihívások ellenére az, hogy a vásárlók hozzájuthatnak-e a kívánt termékekhez, döntő tényező lesz abban, hogy a vásárlók hogyan ítélik meg a kiskereskedőket ebben a szezonban:
- 31% egyetért azzal, hogy a készleten nem kapható termékek rossz vásárlási élményt jelentenek.
- 37% azt állítja, hogy a termékek elérhetősége alapján vonzódnak a márkákhoz/vállalkozásokhoz.
- 27% nem várja meg, hogy a kiskereskedő újra feltöltse a készleteket, mielőtt máshová megy.
Ajándékkártya a szülőknek
Arra a kérdésre, hogy milyen ajándékokat terveznek többet vásárolni idén, az ajándékkártyák kerültek az első helyre:
- 29% tervezi, hogy több ajándékkártyát vásárol (a boomerek 34%-a és a nők 30%-a mondta, hogy ők is ezt az ajándékot szeretnék a leginkább kapni).
- 27% több szépségápolási terméket
- 23% több divatruházatot tervez vásárolni
- 22% több lábbelit