Már minden harmadik palack magyar bort a Lidl exportálja

Pénzcentrum2021. október 4. 11:29

2013-ban indította el a Lidl Magyarország a „Lidl a magyar beszállítókért” elnevezésű programot. Ennek részeként 2014-ben életre hívta a Lidl Wine Expo Hungary-t, kimondottan a hazai borászatok helyzetbehozására, a magyar borok népszerűsítésére fókuszálva. A program mára oda fejlődött, hogy a vállalat tavaly 28,5 millió palack magyar bort adott el külföldön, 6 milliárd forint értékben. Ez a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, azaz minden harmadik palack magyar bort az áruházlánc értékesíti külföldön.

Egyre ismertebbek és népszerűbbek a magyar borok a nemzetközi piacon. Egy átlagos évben hárommillió hektoliter szőlőbor előállítására képesek a magyar borászatok, ebből kétmillió elfogy itthon, és egymillió kerül exportálásra.

Kevesen gondolnák, hogy a Lidl az egyik legnagyobb borexportőr

Az elmúlt években jelentősen megváltozott maga a piac is. Csak a Lidl Magyarország 28,5 millió liter magyar palackos bort értékesített, ami jelentős, 21 százalékos bővülést jelent az előző évhez képest. A vállalat itthon és a külpiacokon egyaránt rekordot döntött, utóbbi esetében már 6,3 milliárd forint értékben adott el hazai borokat, ami a teljes magyar palackos borexport 33 százalékát jelenti, vagyis az áruházlánc ezzel megerősítette legnagyobb hazai borexportőr pozícióját.

Mint a Pénzcentrum az áruházlánctól megtudta, Európa-szerte 12 országba 195 féle hazai bort exportálnak, amelyek közül a három legnagyobb felvevő piacot Németország, Nagy-Britannia és Csehország jelenti. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér bizonyultak.

Ez persze egy tudatos stratégia eredménye: 2014-ben azzal a céllal indította útjára a Lidl Wine Expo Hungary-t, hogy elősegítse a magyar borok ismertségét és népszerűségét nemcsak Magyarországon, hanem külföldön egyaránt, továbbá, hogy minél több hazai bor kerüljön az európai Lidl áruházak polcaira.

A magyar boltokban is széles a szortiment

A 187 magyarországi Lidl-áruházban is komoly választékkal találkozhatnak a vásárlók. A Lidl Magyarország az évek során egyedülálló, kiváló minőségű, elérhető árú borkínálatot alakított ki, és kiemelten fontosnak tartja a magyar beszállítóktól származó kínálat folyamatos bővítését. Az áruházlánc tájékoztatása szerint neves hazai, valamint kisebb családi és kézműves pincészetek termékei állandó és akciós jelleggel egyaránt megtalálhatóak a szortimentben, így a vásárlók immár mind a 7 hazai borrégió 22 borvidékének italaiból válogathatnak.

Sőt, az áruházlánc olyan pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínál, mint például a Bock Cultus Cuvée, a Bodri Sárkányos Cuvée, vagy a Grand Tokaj száraz furmint.

A minőséget jelzik a diszkontlánc által elnyert díjak is

Egyre népszerűbbek a habzók és a pezsgők

Az áruházlánc a polcaira kerülő borokat több ezer különböző hazai és nemzetközi bor közül választja ki. A kiválasztás folyamata hosszú és alapos, ahol szakmai szempontok alapján döntenek arról, hogy az adott kategóriában, típusban és árfekvésben a lehető legmagasabb minőségű tételek kerüljenek a vásárlókhoz. Herczeg Ágnes borszakértő, a Lidl borstratégiai tanácsadója a Pénzcentrumnak korábban úgy fogalmazott, hogy a bor kiválasztása során fontos azokat a jegyeket megtalálni, melyek a leginkább kifejezik azt a fajtát, amiből a bor készül. Mint mondta, minden bornak harmonikusnak, egyensúlyosnak kell lennie, és kiemelten fontos a komplex ízvilág.

Az áruházlánc borstratégiai tanácsadója elmondta, hogy az utóbbi időben a habzóborok és a pezsgők egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében, ezeket gyakran koktélalapanyagként is fogyasztják az emberek. A fiatalok körében pedig különösen az illatos fehér borok hódítanak, de emellett népszerűek a vulkanikus borok, a villányiak, és a balatoniak is.

 

Címkék:
bor, lidl, export, magyar termék, magyar, áruházlánc,